Re: Reconstructie Aalst
Ben, je hebt volgens mij gelijk, maar er zijn een aantal zaken die we nog niet weten. Ik was ook nogal sceptisch bij de gedachte van een eerste reconstructie 25 jaar na de feiten. Zondag was er beweging, maar het was redelijk discreet, enkele sensatie fotografen vielen op. Maandag was het andere koek, 23u begonnen tot +/-4u 's nachts activiteiten waarbij zwaar en minder zwaar geschut werd gebruikt. Ik geloof nooit, gezien de geleverde inspanningen om de reconstructie na te spelen, Delhaize een toelating zou geven wetende dat die uitdraait op een farce.
Het was echt indrukwekkend hoor, figuranten waarbij ook kinderen inzetten als er geen beweging of nieuwe elementen bekend zijn bij de onderzoekers. Ik werd persoonlijk over een aantal weken terug gecontacteerd om te helpen bij een boek (auteur was vragende partij). Was of is dit sensatie of komt men stilaan dichter bij me. De onderzoekers in Aalst en Dendermonde zouden Vos informatie kunnen geven over wie veel weet maar nooit officieel verhoord werd. Een ding is zeker, ik ga niet uit eigen beweging reageren op de nieuwe getuigen aanvraag. Ze weten het maar al te goed, zij zijn vragende partij als er echt een doorbraak komt of mogelijk is. Niets te maken met rancune of tegenwerking, maar zoals eerder gemeld heb ik teveel pogingen moeten ondergaan waarbij destabelisering de bedoeling was.