Niet te geloven wat men ons allemaal in het Bendeverhaal doen slikken heeft. Het vissershoedje.
Dat vissershoedje is helemaal geen vissershoedje, al ontken ik niet dat vissers het soms ook dragen. Of vinden jullie het normaal dat men "vissershoedjes" in wapenwinkels verkoopt? Ik niet.
Ik zou jullie even goed kunnen wijs maken dat het een hoofddeksel was dat vooral gedragen werd door franse militairen, ziehier het bewijs van mijn bewering » tueriesdubrabant.1fr1.net
Maar wie droeg dat vissershoedje en waarom en waarom verloor men het minstens twee maal? Voor mij is de meest plausibele uitleg dat men op die manier de aandacht wou afleiden van het gezicht. In Aalst was het de Reus die zijn muts verloor. Daar werd toen dit over geschreven:
Dankzij zweetvlekken op het hoofddeksel konden deskundigen ook de bloedgroep van (vermoedelijk) de ‘reus’ achterhalen.
Bron: Het Laatste Nieuws | 2 december 1985
Ik heb er geen flauw benul van of bovenstaande klopt, maar indien dat zou kloppen, hebben jullie er dan een idee over de mogelijke impact hier van?
De gevonden bloedgroep was dus B/A2B. Zullen we daar eens de kansberekening op los laten indien er pakweg van 1000 mensen DNA stalen genomen zijn? Hoeveel mensen op 1000 hebben bloedgroep B?
In België heeft: 46 % van de bevolking bloedgroep O, 42 % bloedgroep A. Alleen al op basis van bloedgroep ABO op 1000 verdachten 90 mogelijke reuzen. Via rhesusfactor is 15 % negatief, dus 15 % van 90 is. Op 1000 verdachten nog 76,5 effectieven.
Nu nog rekening houden met A2B:
Antigeen - frequentie - antistoffen
Dus minder dan 1% of minder dan 10 op 1000. Hoeveel zijn er dat dan op 76 van die duizend? 0, ...
Ik vergeet nog het feit dat de reus minstens groter dan 1,80 meter groot zou moeten zijn. Hier werd af en toe de vraag gesteld hoe het kon dat de cel met 100% zekerheid wist dat Bono de reus niet was. Ik denk dat ik het antwoord kan geven. Christiaan Bonkoffsky had een andere bloedgroep.
(Onder zigeuners is het percentage bloedgroep B hoog en zij komen oorspronkelijk uit Iran en India. Ik vermoed dat Philippe De Staerke zijn bloedgroep gekend is, misschien kan hij hem zelf meedelen?)