Re: Eigenbrakel: 27 September
Ja luk paard zo is dat. De boeken zijn al lang toe maar tegenover de bevolking mag met dat niet toegeven. Laat Koen Geens maar brallen dat het tot en proces komt. Een proces tegen wie? Tegen mannen die 1.5 meter onder de grond liggen? Stel dat morgen De Staerke spreekt en hij namen noemt zoals Haemers, Bouhouche, Mendez, Pilarski, Sliman, Podevyn, Louvaert, Vandeuren, Becker, Elnikoff, Verdeyen, Cocu, Van Cutsem enz. enz. Dan vraag ik me toch af hoe dat kan bewezen worden en zoja zijn we dan gesust? Blij met en dooie mus.
In deze materie is het moeilijk maar ik moet toegeven dat leden die inderdaad deze aanslagen op hun palmares hebben geschreven (wie het ook mag zijn) slimmer en beter geïnformeerd waren dan onze ordediensten. Zij hebben de strijd gewonnen; punt andere lijn. Wat er nu nog rest is een achterhoede-gevecht tussen mensen die denken hun blazoen te kunnen oppoetsen. Misschien is het toch maar beter om de speurders die tot op de dag van vandaag actief zijn in dit dossier, in te zetten met de problemen die zich vandaag stellen. Soms moet je de bladzijde kunnen omslaan; beter dan te blijven dabben in een moeras van ‘tegen beter weten in …’.