Re: Volkswagen Golf: Houssière
Merovinger, Dat is zo, met het lezen over de brandende rijdende Golf, was mijn fantasie aan het gaan. Ik had bijna iets geschreven over de hand van Go... gerechtigheid en hel.
Opgelet the end, ik heb nooit gezegd dat die getuige niets gezien heeft of dat die getuige niet zou bestaan. Wel leid ik uit het artikel van De Coninck en het boek van Dupont af, dat die getuige niet opnieuw door de cel Delta verhoord werd vóór de duik van 6 november 1986 in het kanaal maar wel pas nadat de zakken gevonden werden » Forum
Wat de getuigenissen betreft die zijn er zeker, er moeten er zeker 2 zijn dat staat vast, maar er kan meer zijn. Het feit dat zelfs Delta niet op de hoogte was van enkele essentiële vondsten (munitielabel) de dag na Aalst als ook dat ze niet op de hoogte waren van de details i.v.m.. de eerste duik, ook nog niet op de 2de Bendecommissie dit is onvoorstelbaar. De getuigen die iets gemerkt hebben in het bos zijn in feite essentieel voor wat in Aalst gebeurt is, waarom worden deze getuigenissen niet openbaar gemaakt. Alles wat in 24 uren na een misdaad gebeuren zijn essentieel voor een onderzoek. Er is zoveel info over de 2de duik, maar wat die nacht in het bos gebeurt is blijft in een mysterie gehuld, waarom is Erps-Kwerps van de lijst van bendemisdaden gehaald?
En dan is er nog de PV2420 die van na de tweede duik is, iedereen is in feite al jaren (bewust) om de tuin geleid de misverstanden, onduidelijkheden en manipulaties zijn overduidelijk. Wat jij hebt aangetoond met de PV2420 is niet niks, wat is de waarde van die getuigenis en waarom is de werkelijke datum van die getuigenis in een mysterie gehuld. Wisten ze dit in de 2 bendecommissies, ze moeten toch inzage hebben gehad in de PV's?
Met de Golf zijn ze duidelijk verlegen, een Golf die ongeveer 22.000km aflegt op 5 a 6 weken moet sporen achterlaten, trouwens over de kevlar die eventueel in de deuren zat weten we ook niet zoveel. Met de elementen die er nu zijn over de Golf en alles rond de gebeurtenissen van Aalst tot waar leid ons dit dan? Als de wagen als observatiewagen gebruikt is wat kan, wat is er ondertussen mee gebeurt? Wie heeft de Golf ondertussen gebruikt en waar? Is de wagen gebruikt om te oefenen er zijn niet veel plaatsen waar je dit kan doen?
Na de wagen in brand gestoken te hebben zijn ze waarschijnlijk terug gekeerd om het plaatje eraf te zagen, wie heeft dit gedaan de daders, of anderen die in opspraak kwamen, is het misschien daarom dat er niets is gevonden bij de eerste duik? Hoe lang duurt het eer de Golf uitgebrand was en ze het plaatje konden verwijderen? Ik vraag me af of er misschien een tweede team was die in de nacht gepoogd heeft om de gelegde sporen weer uit wissen? Met die Golf zitten er duidelijk personen of diensten in de problemen die wagen is daar niet voor niets achtergelaten, een reconstructie van de nacht, en de dag na Aalst zou misschien wat duidelijkheid kunnen werpen over enkele feiten.
In deze zijn niet onbelangrijk Beijer en zijn Golf het contact met Dery en de schietstand, ook het .22 wapen die verroest was en boven gekomen is op het proces Beijer, het zeldzame munitielabel gevonden op de oever die naar Darville wijst en volgens het boek de Bende en co ook naar Beijer.