Re: Nederlandse Connectie
Schijnbaar hadden de Nederlanders Bertus L., Roberto L. en Wilhelmus P. (Bert,Rob en Willem ?) een import/export bedrijf en hadden ze weinig contact met de buren. Het was er een komen en gaan van dure Bmw`s en Mercedessen(dit is relatief, 3 man= alvast 3 auto`s). Hun woning/bedrijf lag aan de Immerzeeldreef xxx in Aalst. (huisnr verwijderd er wonen nu andere mensen)
Met ongeveer een halve kilometer wel in de buurt van het ouderlijk huis van David maar niet echt buren,
Op dit kaartje staat van en naar » Google mapsNiet uit te sluiten maar het lijkt me vreemd als er toch NLers bij betrokken zijn.
Van het artikel in De Morgen heb ik alleen de op internet geplaatste intro gelezen, maar ik begrijp dat de strekking is: de familie werd beschoten omdat de daders wellicht in de buurt woonden en niet herkend wilden worden, en omdat er mogelijk een Nederlandse Mercedes bij de feiten betrokken was, zou het kunnen gaan om drie Nederlanders waarvan één een Mercedes had en die destijds op 500 meter van de familie Van der Steen een bedrijf hadden. Als dit alles is, is er vooral niet veel... Stond er ook nog nieuws in De Morgen vandaag?
Vergeef me als ik cynisch word. Er waren in die tijd (en vandaag nog) heel wat Nederlanders met bedrijven actief in Vlaanderen. Mercedes was en is een populair automerk onder wie er een betalen kan. Een halve kilometer vind ik nog een heel eind in een stad als Aalst. Als die Nederlanders buren waren of in dezelfde straat hun bedrijf hadden als de familie Van der Steen, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Ik zou het trouwens nogal onnozel vinden als een bende Nederlanders in dezelfde stad waarin ze hun bedrijf hebben de Delhaize op stelten gaan zetten.
Als dit het hele verhaal is, kan ik het niet serieus nemen.