Renne, het is niet meer dan normaal als je een supermarkt in het Vlaamse landsgedeelte overvalt dat je roept "kom geld" en niet "give me your money". Hou goed in het achterhoofd dat de getuigen van de drama's een verklaring moesten afleggen na een zeer onverwachte en stresserende ervaring. Als ze dagen, soms weken, later de feiten voor zichzelf op een rijtje zetten betrappen ze zich op foutjes. Maar geen enkele getuige komt terug op zijn eerst afgelegde verklaring. Daarmee zou hij zichzelf ongeloofwaardig doen overkomen. Hou er rekening mee dat een gewone burger niet getraind is in het opslagen van belangrijke feiten of details.
Biggus Dickus, ontsnappen na een massamoord en gebruik maken van de heersende paniek is een koud kunstje als je kunt beschikken over een op elkaar ingespeeld team. Het probleem stelt zich als je moet blijven ontsnappen. M.a.w, als je na een overval in de ruime omgeving wil verder leven, krijg je het ganse gerechterlijke kluwen over je heen. Zo is het niet gebeurt bij de warenhuisovervallen.
De daders, dus de overvallers, de killers werden weggeholpen door de plaatselijke criminelen (die ook de verkenningen deden). Auto's werden gewisseld en de daders (ik hou het op ingehuurde huurlingen) werden afgevoerd
naar luchthavens, treinstations, havens. Wapens en voertuigen werden achtergelaten en gedumpt door de hulpjes. Maar wat voor mij de belangrijkste vraag is: Wie is de coördinator van dit alles?
Niet de opdrachtgevers.
Niet de uitvoerders.
Wie is de persoon die contacten heeft met zowel de opdrachtgevers als de uitvoerders?
Wie is de persoon die contacten heeft met plaatselijke zware jongens?
Wie is de persoon die contacten heeft met huursoldaten?
Iemand enig idee?