Re: Overijse: 27 September
Even een poging tot antwoord op al deze stellingen
Bedankt om dit te schrijven, ik zou hetzelfde schrijven maar had de tijd er nog niet voor gevonden
Nog een kleine aanvulling/bemerking:
Guido Torrez was (met zijn gezin) aanwezig in Delhaize Overijse tijdens de aanslag. Hadden de daders hem in Overijse doodgeschoten, dan was het topic rond zijn naam wellicht veel langer dan dat van Finné en zou het forum ontploffen moest iemand de stelling nemen dat hij gewoonweg een toevallig slachtoffer was.
Over Finné: Als de overval een afleiding zou zijn voor het effectieve doel/motief: doden van Finné en het niet laten opvallen zodat men het niet zou onderzoeken, welnu, dan zijn "ze" daar grondig in mislukt. Er is veel meer onderzoek gebeurd naar Finné door speurders en er wordt meer dan 30 jaar na zijn dood nog steeds over geschreven (zie hier maar).
Had Finné koudweg aan zijn voordeur afgeknald geweest, dan had je er hedendaags misschien nog online 1 artikeltje over gevonden uit een archief, maar ook dat zou eerder toeval zijn.
Dus, ik zeg het nog eens: Finné toeval of niet?: ik weet het niet.
Het Mendez dossier moet bij het bende dossier gevoegd worden!
Inderdaad. Alleen, juridisch niet meer mogelijk denk ik? Had nochtans misschien niet zo slecht geweest, het "onderzoek" zou een stuk vlotter verlopen zijn en misschien een andere wending gekregen hebben.
Misschien, moeilijk te zeggen is de oplossing of verheldering kortbij. Niet opgeven het zijn de volhouders die winnen!
Trouwe forumlezers zullen het misschien ooit wel hebben opgemerkt: ik en "the end" delen niet altijd dezelfde mening.
Bij bovenstaande quote deel ik wel het zelfde gevoel. De volledige oplossing rond de Bende van Nijvel, dat zal er naar mijn mening nooit komen, maar op sommige vragen zijn echt wel nog antwoorden te vinden.
Ondanks de zuinige communicatie van parket & speurders, heb ik het gevoel dat er nu meer aan het bewegen is dan enkele jaren geleden en dat de onderzoekers beseffen dat veel deuren in het bendeverhaal potdicht zitten, maar er enkele deuren nog op een kiertje staan (of zelfs terug op een kiertje zijn gekomen).