521

Re: Overijse: 27 September

Die linkshandige dader waarover het gaat in het filmpje is belangrijk. In Overijse is het de grote dader die Finné vermoord. In Aalst is er de G15 (linkshandige dader) die samen met de killer verschillende moorden in Aalst pleegt. Beide de daders hebben een motief om die moorden te doen of op die plaatsen hun acties uit te voeren.

Om het nog wat preciezer te maken; Overijse en Aalst liggen in Vlaanderen, er is het telefoontje voor Aalst naar de vrije radio van iemand met daderkennis en voorkennis, de G15 doet iets in Aalst dat al jaren buiten beeld gehouden wordt. Als er een beller onder de daders is, is het de linkshandige dader. Hij - die dader - weet dat hij beschermt wordt. De G15 is ook één van de daders in Nijvel!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

522

the end wrote:

Die linkshandige dader waarover het gaat in het filmpje is belangrijk. In Overijse is het de grote dader die Finné vermoord. In Aalst is er de G15 (linkshandige dader) die samen met de killer verschillende moorden in Aalst pleegt. Beide de daders hebben een motief om die moorden te doen of op die plaatsen hun acties uit te voeren.

the end, hier weer eens begin je over compleet iets anders als één van je theorieën in vraag gesteld wordt. Wat met mijn vorige post (Fransman met Brussels accent) in reactie op jouw post dat het Fransen zijn en dat je dat gaat (?) bewijzen? Plots schakel je over op een linkshandige en verlaat je de piste van Fransen. Dit is typisch gedrag van een ... en hier ga ik antwoorden in jouw termen: zoek het eens op.

523

the end wrote:

Om het nog wat preciezer te maken; Overijse en Aalst liggen in Vlaanderen, er is het telefoontje voor Aalst naar de vrije radio van iemand met daderkennis en voorkennis, de G15 doet iets in Aalst dat al jaren buiten beeld gehouden wordt. Als er een beller onder de daders is, is het de linkshandige dader. Hij - die dader - weet dat hij beschermt wordt. De G15 is ook één van de daders in Nijvel!

Hebben ze kunnen achterhalen dat die de hoorn aan zijn linkeroor hield?

524

De Basis wrote:

The end, hier weer eens begin je over compleet iets anders als één van je theorieën in vraag gesteld wordt. Wat met mijn vorige post (Fransman met Brussels accent) in reactie op jouw post dat het Fransen zijn en dat je dat gaat (?) bewijzen ? 
Plots schakel je over op een linkshandige en verlaat je de piste van Fransen.

Je hebt iets verkeerd gelezen het is "zeno" die post over de fransen (zonder bewijzen). Wat ik post heeft zoals je terecht opmerkt daar niets mee te zien.

525

Welgemeende sorry, klopt. Ik moet duidelijk ook mijn hoofd er een beetje beter bij houden. Dus met andere woorden "Zeno": een Fransman met een Brussels accent?

526

the end wrote:

In Overijse is het de grote dader die Finné vermoord.

Bronvermelding aub

Non semper ea sunt quae videntur

527

De Basis wrote:

Welgemeende sorry, klopt. Ik moet duidelijk ook mijn hoofd er een beetje beter bij houden. Dus met andere woorden "Zeno": een Fransman met een Brussels accent?

Sorry ik zat even ondergedompeld in het VN migratiepact van Marrakech. Ik kan me niet uitspreken over het 'Brussels accent' want in mijn vrije tijd bevind ik me in een ander biotoop en in Terzake ben ik ze nog niet tegengekomen. Maar omdat we het nu toch over 1985 hebben en een profiel zoeken voor een killer durf ik aan Jean Paul Contat denken.

528

FreCR wrote:
the end wrote:

In Overijse is het de grote dader die Finné vermoord.

Bronvermelding aub

Een eerste schot deed hem op de grond vallen. De reus boog zich over de man, bekeek hem in het gezicht en executeerde Finné met een tweede schot in de nek. Herkende hij hem? Toen de speurders later merkten wie het slachtoffer was, schrokken ze. Finné was immers gedurende de laatste jaren een belangrijk informant geweest van de Brusselse gerechtelijke politie in diverse onderzoeken.

Hij was trouwens erg goed thuis in het CEPIC-milieu, de toenmalige rechtse PSC-lobby die zich onder de vleugels van ex-premier Paul Vanden Boeynants had genesteld.

Bron: De Bende: Een documentaire | Paul Ponsaers & Gilbert Dupont | 1988

529

Aangezien je bovenstaande gegevens gebruikt om een bericht van uzelf te onderbouwen, mag ik er dan van uit gaan dat we dit volgens uzelf ook als 100% correcte informatie mogen bestempelen?

Ik wil er ook eventjes op wijzen dat je de oorspronkelijke tekst uit het boek welke je hier aanhaalt hebt gewijzigd. In de oorspronkelijke tekst staat "Finé" in plaats van "Finné", waarmee duidelijk is dat ze in 1988 (en vroeger geschreven) nog ZO goed niet op de hoogte waren van de details.

Verder plaats ik hier ook eventjes de voorgaande zin aan de zinnen welke je hier citeert:

Nadat de Bende haar moordraid in Eigenbrakel uitvoerde en zij aankwamen in Overijse was Finé de eerste die zonder enige aarzeling door de moordenaars werd weggemaaid.

Ik denk dat we ondertussen wel al weten dat bovenstaande hoogst waarschijnlijk onjuist is (het deel wat Finné als eerste slachtoffer betreft).

Non semper ea sunt quae videntur

530

FreCR wrote:

Ik wil er ook eventjes op wijzen dat je de oorspronkelijke tekst uit het boek welke je hier aanhaalt hebt gewijzigd. In de oorspronkelijke tekst staat "Finé" in plaats van "Finné", waarmee duidelijk is dat ze in 1988 (en vroeger geschreven) nog ZO goed niet op de hoogte waren van de details..

Wel, ik heb niets gewijzigd FreCr. Als er iemand dit gewijzigd heeft dan is het de persoon die het op de bende van Nijvel site geplaatst. Dit stukje tekst komt onveranderd van hier op de site feiten Overijse. Erbij die grote dader is een kindermoordenaar En hij heeft een naam!