Re: Overijse: 27 September
Leon Finne is in de rug geschoten door hagel afkomstig van een riot gun, en nadien door deze verwondingen overleden (autopsierapport).
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → 1985 → Overijse: 27 September
Leon Finne is in de rug geschoten door hagel afkomstig van een riot gun, en nadien door deze verwondingen overleden (autopsierapport).
Niet waar volgens een vorige post van Ben: Twee schoten uit een 9mm en een schot hagel in de nierstreek.
Waarom nog iemand gaan "afmaken" met 2 schoten uit een 9 mm als je hem reeds in de rug hebt geschoten? Groot risico op tijdverlies... Er zijn teveel eigenaardigheden in deze zaak: Finné liep volgens een buur altijd gewapend rond, net op die avond niet. Waar zijn trouwens de 2 wapens van Finné?
De donkere parkeerruimte leende zich perfect voor het scenario waarbij Finné elders om het leven is gebracht en waarbij zijn lijk tijdens de overval gedumpt is.
Niet waar volgens een vorige post van Ben: Twee schoten uit een 9mm en een schot hagel in de nierstreek.
Zoals reeds geschreven: het was de man die met zijn riot gun op de Peugeot 504 schoot, die Finné vermoord heeft. Hij schoot op de wagen, draaide zich om, zag Finné en schoot drie keer in de richting van Finné. Verschillende projectielen raakten Finné en hij stierf ter plaatse aan zijn verwondingen. Verschillende projectielen vlogen ook door het raam van de krantenwinkel.
De projectielen die door het raam van de krantenwinkel zijn gevlogen, kunnen enkel afkomstig zijn van de schoten die afgevuurd werden naar Finné. Er is geen enkele andere verklaring mogelijk.
Andere wapens werden niet gebruikt om Finné te vermoorden. Het was hun gijzelaar die werd vermoord door twee schoten uit een riot gun en een salvo uit een 9mm-pistool.
Er is geen enkele aanwijzing dat Finné ergens anders vermoord is.
De donkere parkeerruimte leende zich perfect voor het scenario waarbij Finné elders om het leven is gebracht en waarbij zijn lijk tijdens de overval gedumpt is.
Het was daar helemaal niet donker. Die plaats was goed verlicht en vlak naast de ingang van het warenhuis. Kijk naar de foto's van het warenhuis en dan vooral naar dit beeld » Forum
Tja Ben, in de sectie slachtoffers, Leon Finné, schrijf je toch op 29-12-2015 toch iets anders » Forum
Dit is de plaats waar Finné vermoord werd, letterlijk naast de ingang van het warenhuis:
Vergelijk dat met de plaats waar Luc Bennekens vermoord werd. Die werd door de gangsters meegenomen naar hun voertuig en onderweg vermoord (door twee wapens), langs het Windekind-restaurant. De locatie zie je op deze tekening van Boemerang » Forum
De nummers op de tekening:
Hier stond de auto van Mark Ghekiere
Hier stond de Ford Sierra van Finné
Dat is een post van bijna 10 jaar geleden, gebaseerd op foute informatie die ooit in de pers / een boek is verschenen.
Onderstaande schreef je in de eerste post over Overijse op 5/6/2007. Is het onderzoeksdossier dan ook foute informatie? Ik heb de indruk dat je telkens kost wat kost je gelijk wilt halen Ben.
"Die vrijdag kwam Leon Finné terug uit het Groothertogdom Luxemburg. Leon, die altijd gewapend was, was het die avond van de 27ste september 1985 niet. Die avond begaf Finné zich naar de boekhandel van de Delhaize in Overijse om er een krant te kopen. In het onderzoeksdossier wordt vermeld, dat eerst twee schoten in zijn richting werden afgevuurd en dat zijn moordenaar dan naderbij kwam om het lichaam om te draaien en het met negen kogels in de nierstreek af te maken."
Wat je foto betreft, als ik tijd heb zal ik dit jaar op 27 september om 20u27 eens een foto gaan nemen, 't zal al wat donkerder zijn niet?
Is het onderzoeksdossier dan ook foute informatie? Ik heb de indruk dat je telkens kost wat kost je gelijk wilt halen Ben.
Ik wil geen gelijk halen, want ik heb al gelijk. Ik zeg niet dat het onderzoeksdossier foute informatie bevat. Ik zeg dat de boeken en de pers foute informatie bevatten, die ik hier verbeter voor iedereen die het wilt lezen.
Als jij wilt vasthouden aan het idee dat Finné een doelbewust slachtoffer is, die dan nog eens anders werd vermoord om dan gedumpt te worden vlak naast de ingang van het Delhaize-warenhuis, dan mag je dat gerust denken maar ik heb ondertussen al voldoende aangetoond dat er geen enkel materieel bewijs is die deze hypothese ondersteund. Integendeel, ieder bewijs toont maar in één richting: Finné kwam toevallig aan en werd daar vermoord toen hij terug liep naar zijn auto door twee schoten uit een riot gun. Lees er gerust nog eens "mijn" reconstructie op na » Forum
Wat je foto betreft, als ik tijd heb zal ik dit jaar op 27 september om 20u27 eens een foto gaan nemen, 't zal al wat donkerder zijn niet?
39 jaar na de feiten ...
Goh, dat is toch wel met een hele grove korrel zout hoor Ben - volgens jou was en is ook banditisme het luik van de overvallen, toch laten ze bijvoorbeeld in Overijse heel wat geld in de geopende kluis achter die letterlijk voor het rapen lag.
Heel toevallig dat net een persoon zoals Finne komt opduiken, maar tot daar mogelijk. De wagen, het niet dragen van zijn 2 wapens + vreemde huidskleur is opvallend. Doet me meer en meer denken aan het DATS24 koppel.
Goh, dat is toch wel met een hele grove korrel zout hoor Ben
Ik had het specifiek over de omstandigheden van de dood van Finné.
volgens jou was en is ook banditisme het luik van de overvallen, toch laten ze bijvoorbeeld in Overijse heel wat geld in de geopende kluis achter die letterlijk voor het rapen lag.
Ik weet niet wat het motief van de Bende-feiten was. Ik denk enkel dat banditisme een heel geloofwaardige piste is voor zowel de warenhuis-overvallen in 1983 en 1985. Ze nemen in Overijse inderdaad niet al het geld mee, maar ze nemen wel heel veel geld mee. De buit was een niet te onderschatten bedrag.
Daarnaast nemen ze tijdens hun vlucht naar hun wagen nog de handtas af van een dame die zich had verstopt achter een auto. De dame laten ze voor de rest met rust. Was die actie onderdeel van een poging tot staatsgreep of afpersing? Of ging het in dat geval om in de inhoud van de handtas?
De wagen, het niet dragen van zijn 2 wapens + vreemde huidskleur is opvallend. Doet me meer en meer denken aan het DATS24 koppel.
Ik zie niet wat er vreemd is met de wagen. Maar zelfs als er al iets vreemd is aan de wagen, dan leg ik hier de mogelijk reden daarvoor uit » Forum
Voor het niet dragen van zijn twee wapens kan ook een perfect logische verklaring zijn. Wat er vreemd is aan zijn huidskleur weet ik niet. Daar heb ik nog nooit bij stil gestaan. Was het misschien een mooie nazomer?
Bende van Nijvel → 1985 → Overijse: 27 September