Xenophon wrote:Je mag niet vergeten dat sommige van die PV's louter de neerslag zijn van wat getuigen verklaard hebben. Niets zegt dat die getuigen zich niet volstrekt te goeder trouw kunnen vergist hebben. Als 6 getuigen iets verklaren mag je er quasi zeker van zijn dat daar tegenstrijdigheden zullen inzitten, zelfs bij mensen die het oprecht goed menen. Enorme stress en buitengewone gebeurtenissen doen rare zaken met de herinnering.
En zo kunnen we als voorbeeld verwijzen naar de reconstructie dat plaatsvond in Aalst waarvan ik het P.V. heb geplaatst. Verschillende getuigenverklaringen alleen al in verband met de juiste kleur van de GOLF GTI.
Alzo waren er ook beschrijvingen in boeken waarvan het aantal schotwonden op de heer VANDEN EYNDE kant nog wal raakten. Maar zeer belangrijke vaststellingen die de feiten weerhielden werden wel nergens vermeld. En zo kunnen we nog uren, dagen, weken en maanden doorgaan.
En voor het overige, als men beweerd dat de vaststellingen vals zijn, niet correct, onjuist, tegenstrijdig, getuigenissen die men in twijfel trekt enz... staat het iedereen vrij van de betrokken partijen om daarvoor klacht in te dienen en het nekschot op de Heer FINNE te bewijzen als tevens het doodschieten van zijn dieren. Eén zaak irriteert mij wel. Waarom een Rijkswachtofficier niet ter plaatse is gebleven en zelfs de verplichting had ambtshalve eigenhandig Proces Verbaal op te maken wat hij persoonlijk heeft vastgesteld op het ogenblik van zijn aanwezigheid en op het ogenblik van de uitvoering der feiten in de DELHAIZE te OVERIJSE.
En ondergeschikte binnen de RIJKSWACHT zou op zijn minst behept geweest zijn met een tuchtverslag.
En aankopen of niet door de Heer FINNE in de DELHAIZE om vervolgens al dan niet de boekenwinkel daarop te vervoegen en te verlaten. Ik ben ook al een DELHAIZE en een GB binnen gegaan. Niet om inkopen te doen. Maar om gebruik te maken van het openbaar toilet om dringend te wateren. Ik heb eens een hele uitbreiding gegeven inzake bloedsporen, op en neerslaande bloedspatten, de richting van de schoten en dergelijke. Dit inzake het forensisch onderzoek. Misschien eens interessant om zich hierin eens te verdiepen alvorens tot uitspraken te komen van gedumpte personen.