Ik ben zelf linkshandig en rechtshandig. Ik schrijf links, ik knip rechts, ik hou mijn vork links en mijn mes rechts (zoals de rechtshandigen). Mijn muis van de computer ligt aan de rechterkant. Maar ziet mij met mijn rechtse hand schrijven en niemand kan het lezen. Mijn gsm gaat naar mijn linkse oor. Ik heb thuis een jachtkarabijn en ik schiet met rechts en kijk door mijn rechteroog.
Omdat er te veel op deze wereld rechtshandig gemaakt is, heb ik aangeleerd om mijn rechtse hand te gebruiken maar mijn linkerhand is super stabiel t.o.v. de andere hand. Geloof mij, een linkshandige die afgestraft werd blijft linkshandig in handelingen, zoals iets opvangen, aanwijzen van iets, vastpakken van boodschappen uit de rek als het niet om mag vallen, ...
De man in de tekening is linkshandig, hij moest geslaagde shot uitvoeren, stabiliteit blijft nog altijd in de linkse hand zitten. Nu weet ik niet hoe zo een geweer gebruikt wordt, maar als hij niet door die lens gekeken heeft is het logisch dat hij linkse hand gebruikt heeft om te schieten. Het is ook algemeen bekend dat bij een linkshandige zijn linkeroog het beste is t.o.v. de andere.
Minkey, je moeder knipt linkshandig? 100% linkshandigen nemen schaar links vast en gebruiken hun rechterhand om het geknipte object te verschuiven in de schaar. Dit zou de hoekige kanten in het knippen van de nummerplaat verklaren. Nog leuke weetjes van linkshandigen » nl.wikipedia.org