Boemerang wrote:En als Eddy Vos zegt dat deze wagen hier uitgebrand is gevonden (zoals hij dat doet in een interview) dan frons ik nog maar eens een keertje met mijn wenkbrauwen.
Ik meende dat hij dat zei in een interview maar ik vind die uitspraak niet meer terug. Misschien heb ik Gravenbrakel en Grimbergen door elkaar gehaald?
Boemerang wrote:Een omschrijving van de daderwagen luidt dat hij zilver/grijs was.
Ach, er is haast geen kaas meer van te maken, Eddy Vos heeft het bij Aalst ook over een lichtergroene Golf (dus niet de iets donkerder groene Erps-Kwerps-wagen). Hij baseert zijn theorie op het ontbreken van kogelinslagen in de Erps-Kwerps-wagen. Omdat agent Nevens op de wagen schoot zouden er kogelinslagen moeten zijn en omdat die ontbraken concludeert Eddy dat er dan een andere (onbekende) iets lichter groene Golf de echte daderwagen zou zijn. Volgende interview zegt hij misschien weer wat anders (als hij nog interviews mag geven).
Merovinger wrote:doet mij echter denken aan de resten van een grote brandhaard die een getuige heeft gezien in het bos van Houssières op 11.11.1985. Werd daar de tweede Golf van Aalst in brand gestoken en het wrak nadien met een vrachtwagen of opligger opgehaald?
Die 2e brandplek ten spijt, is er helaas geen bevestiging over het dumpen van de 2e wagen van Aalst. Ergens moet deze gebleven zijn maar misschien is hij wel nooit gevonden. Ik kom niet eens 'ns fatsoenlijk wijs uit de tijdslijn van Houss. Er is tegenspraak... de ene keer is de Erps-Kwerps-wagen in de nacht van 9 op 10 gedumpt, de andere keer lees ik weer van 10 op 11. Ik denk dat de wagen uiteindelijk in de nacht van 9 op 10 is gedumpt, rond hetzelfde tijdstip als de Strombeek-wagen. Dat de bende een al afgefikte auto weer zou ophalen met een vrachtwagentje om die elders weer te dumpen acht ik niet zo heel erg waarschijnlijk. Wat kevlar in de deuren betreft, je hoeft slechts de binnenbekleding van de deur eraf te halen om kevlar aan te brengen of te verwijderen, volgens mij geen grote klus waar je speciaal deuren voor zou moeten stelen.
K& wrote:maak je geen illusie voor wat Brussel en Wallonië betreft is de sociale controle in een wijk kleiner dan in Vlaanderen.
Toch deed de sociale controle in Strombeek zijn werk, een buurman keek uit zijn raam en zag het gebeuren. Verder is het mij niet duidelijk of deze man direct de politie heeft gebeld of dat de politie de buurman bij een buurtonderzoek tegenkwam, m.a.w. vond men de wagen 's nachts al terug of bij daglicht?
Vergeet ook niet dat de politie die nacht langs alle uitvalswegen van Aalst naar achtergelaten bendevoertuigen speurde. Toen men uiteindelijk de Strombeek wagen vond zullen er toch wel een aantal manschappen met dit dwaalspoor bezig zijn geweest, zelfs nadat men wist dat hij niet direct bij Aalst betrokken was. De wagen zal ook wel op vingerafdrukken onderzocht zijn (en dus die nacht/dag technici hebben beziggehouden)... Later zal men mankracht hebben moeten besteden aan het herleiden van die gevonden munitie en kleding. Als dwaalspoor was hij dus geslaagd. De Erps-Kwerps-wagen is dus schijnbaar nog veel beter geslaagd als dwaalspoor, deze staat immers nog steeds op de website van van CWB als zijnde de daderwagen van geheel 1985.