Dat klopt, fipilip. Bovendien vraag ik mij ook af in hoeverre het neergelegde wetsvoorstel ook juridisch retroactief zou werken voor de feiten die gepleegd werden in 1982-1983. In de artikelen van het wetsvoorstel wordt daar nl. niets over vermeld. Enkel in de toelichting wordt daar vaag geschreven, met name:
"Aangezien de wetten tot verlenging van de verjaringstermijnen van de strafvordering worden beschouwd als wetten op de rechtspleging, kunnen ze onmiddellijk toepasselijk zijn. Ze kunnen worden toegepast op de strafvorderingen die vóór de inwerkingtreding van die wetten werden ingesteld, op voorwaarde dat die vorderingen niet zijn verjaard op grond van de vorige wet."
Als er geen link zou bewezen worden tussen de feiten van de eerste (1982-193) en de tweede (1985) vlaag, dan zijn de vorderingen voor de feiten van de eerste vlaag dus verjaard op grond van de huidige wet en dan lijkt mij de mogelijke toekomstige wet op deze feiten niet toepasbaar te zijn. Om die zaak duidelijker te maken zou het wetsvoorstel, naar mijn mening, toch nog wat aangepast en herformuleerd moeten worden.