Re: Elsene: 10 mei 1982
Hypothese
In mijn mening is de Volkswagen Santana bewust gestolen in de garage te Lembeek. Het is gissen naar de onderliggende reden, al heeft het bendelid dat als garagist bestempeld wordt, en/of de chauffeur hier wel een zeggen in gehad. In ieder geval kunnen we er van uitgaan dat er heel wat gesleuteld werd aan deze wagen (snelheid opdrijven etc.) Misschien is men er later achtergekomen dat een Volkswagen Golf om deze 'sleutel' reden meer ideaal was.
Wanneer ik Elsene hoor, denk ik meteen aan Bouhouche die deze plaats op zijn duim kent. Via zijn informatie kanalen zal hij snel te weten komen dat er een VW Santana is aangekocht door een particulier welke net hetzelfde model + kleur is als dewelke zij willen stelen. Er wordt opdracht gegeven om de nummeplaten te ontvreemden, en om het makkelijk te houden wordt er een Austin Allegro (niet opvallend) gestolen.
Wie de wagen in Lembeek gestolen heeft, geen idee ... al gaat mijn vermoeden naar een bepaald lid van clan De Staerke uit ... had een voorliefde om wagens in garages te stelen, wetende dat ook Philippe niet handig was in het starten van gestolen wagens (voorval ontsnapping Doornik).
Finn, ik zou eerder zeggen dat de handlangers van de bende van nijvel deze wagen gestolen hebben.
Lagen er zweedse papieren in de uitgebrande santana om geen onmiddelijke link met Lembeek te leggen?