Re: Getuigenis regio Overijse
Ik heb reactie gekregen van de getuige waarin hij antwoord geeft op een paar vragen.
Aan Boemerang
De personen die ik heb opgemerkt hadden een normale lichaamsbouw maar eerder klein van gestalte. De persoon die uit de wagen lag is lang en zeer slank, bijna een slangmens en lag met zijn gelaat op de straat. De ouderdom is zeer moeilijk in te schatten, ben daar ook niet blijven staan. Maar de meeste personen denk ik waren tussen de 30 en 40 jaar. De persoon die voor de villa stond naast de vrouw zou eventueel Mendez kunnen zijn. Heb nooit Mendez van dichtbij gezien.
De twee andere mannen stonden met hun rug naar de straat. Dus vermoed ik dat die twee mannen samen met de twee achterinzittenden in de Honda ter plaatse zijn gekomen, en eventueel hulp zochten bij Mendez of "toevallig" aan zijn villa stopten. De exacte datum kan ik mij niet meer herinneren maar het moet een woensdag namiddag of een W.E geweest zijn anders kon mijn zoon niet in de wagen zitten. (Is schoolplichtig) Indien het later op de dag was is het in december/januari reeds donker.
Aan Hestur
Het bos waar ik het over heb ligt zuid-west van de Rosierensesteenwg en de FERME de WOO en wordt middendoor gesneden door de Nieuwelaan en begrensd door de Parklaan , Zilverbeekdreef ,Boslaan ,Ringelberglaan en Denneboslaan. Mendez woonde op het einde van de Rosierensesteenweg, hoek met Leemveldweg het laatste huis op grondgebied Overijse, links van de baan rijdend richting Genval/Rosieres.
De man lag effectief op de rijweg met het bovenlijf daarom dat ik wou stoppen omdat die persoon zou aangereden kunnen worden door het verkeer komende van Rosieres/Genval.
Machine verhuur Goerens is intussen van naam veranderd en is nu LOXCAM rental.
Mijn bevindingen zijn aan de Politie verteld op 24/2/1986 de dag dat ik getuige was van de oefening aan het meer van “SIE” en ze mijn telefoon gebruikten om contact te krijgen met het commissariaat
Aan Merovinger
Je kent de omgeving zeer goed, verbleef je in de appartementen aan de Parklaan tegenover het bos? Er waren inderdaad soms gasten die crosten in het bos. Zelf woon ik sinds 1977 in de buurt en ben nu één van de oudste bewoners van de omgeving. Het geluid van schoten verplaatst zich soms heel eigenaardig, de appartementen liggen toch nog wat lager ten opzichte van mijn woonst en zijn misschien beter geïsoleerd zodat men die schoten niet hoorde.
Indien je de Nieuwelaan tot het einde volgt dan kun je rechts via een niet verharde weg (niet te zien op Google) genaamd “Reu du Bois de Broux” naar de “Rue De Genval “ rijden daar neem je links en aan het rondpunt rechtdoor de “Rue de Malaise” in en na ongeveer 300 meter kom je op de Rosierensesteenweg het eerst huis op uw rechterkant juist in de bocht na de Leemveldstraat was de woning van Mendez, nu volledig verbouwd,een beetje verder staan nog twee vervallen druivenserres » Google Maps
De oefening van vermoedelijk SIE op 24/2/1986 werden ook opgemerkt door de bewoners van een groot gebouw aan het meer gelegen tegenover het kleine verblijfje aan de rand van het meer, genaamd de Sarabande(Op de Meerlaan). Het is vanuit deze villa dat de politie verwittigd werd. Ze verwarden de Rover 2000 met een Citroen CX, in profiel gelijken die wagens sterk op mekaar, het is recht tegenover deze villa dat ik contact kreeg met de politie toen die er aankwamen en hen uitlegde wat ik had gezien nadien zijn ze thuis komen telefoneren omdat ze geen radiocontact kregen met het commissariaat.
Wat de VW Golf betreft, ik kon ik niet in de wagen kijken gezien de ruiten aangedampt waren. De rode bies liep op de zijflank van de voorkant naar achter ter hoogte van de deurklink.
Villa Mendez reeds uitgelegd einde Rosierenssteenweg laatste huis op grondgebied Overijse. Lichaam zoals gezegd met de benen nog in de wagen en het bovenlichaam op de straat, gelaat op de grond. De wagen stond dus met de voorkant richting Maleizen/Overijse.
De wagen van Mendez hebben we zien staan toen we richting Waver reden, volgens sommige getuigen stond die wagen aan het hondenkerkhof later op de dag, is hij misschien verplaatst? nu is het niet meer mogelijk die plaats te zien van op de E411 omdat de begroeiing meer dan verdubbelt is.