171

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Om nog even terug te komen op de getuigenissen die erop wijzen dat er in Aalst geen "reus" zou aanwezig geweest zijn, dat is toch wel een probleem voor de hypthese van Vos die deels berust op de getuigenis van Philippe Clerbois, volgens Philippe Clerbois stond daar in het bos van Houssière wel degelijk een "reus".

Dus;

• Ofwel is de geguigenis van Philippe Clerbois verkeerd inzake de lengte van 1 van die verdachten,

• Ofwel zijn de getuigenissen van de mensen in Aalst verkeerd over de lengte van de overvallers,

• Ofwel waren de mensen die Philippe Clerbois daar gezien heeft niet de uitvoerders van de overval in Aalst.

In dat laatste geval valt die hele hypothese van Vos dat de overvallers daar hun killer met een genadeschot hebben afgemaakt toch wel volledig in het water?

172

Ik ben eens gaan kijken naar de situatie daar in dat bos, 's nachts, nadat ik met de fiets overdag al 2 of 3 keer ter plaatse was geweest. Het plan dat Clerbois zelf op de tueries site gepost had naast me. De weg is vernieuwd en er is een grote boom weg maar de situatie is voor het overige hetzelfde als in 1985.

M.i. kan Clerbois niet gezien hebben wat hij beweerde te hebben gezien. Dat heeft te maken met de wijze waarop de baan waarop hij reed draait. Vooraleer iemand met Google beelden komt aanzetten: bedenk dat dat perspectief minstens 1.5 meter hoger is dan van iemand die in een wagen zit. Ga zelf eens kijken vooraleer blind een opinie te beginnen typen. Ik reed met een moderne wagen met performante verlichting. Als het bij mij niet kon dan kon hij zeker niets gezien hebben indertijd.

Ik ga niet heel de historiek van Clerbois' verklaring, die van de andere aanwezigen in de wagen en de steeds gedetailleerder wordende beschrijving van de 'daders' herhalen, er is een topic over en Clerbois zelf is overleden en kan geen weerwoord meer geven. Voor mezelf heb ik uitgemaakt dat ik er niets van geloof.

Wat ik niet begrijp is dat de politie nooit 's nachts eens een reconstructie gedaan heeft daar.

Er werd ongeveer op de plek (niet zoals Vos zegt op de exacte plek) die hij aanwees een kogelkop gevonden, ja. Die zou 'niet incompatibel' zijn met één die door een Ingram wordt afgevuurd. Maar er werd op die plek van alles teruggevonden en ik heb nooit een gedetailleerde ballistische analyse gezien van die kogelkop.

Heeft wijlen Philippe Clerbois zijn heel verhaal dan verzonnnen ? Misschien op vraag van Eddy Vos ? Om te doen uitschijnen dat de killer dodelijk getroffen werd in Aalst ? Wat is uw mening hierover Xenophon ?

De getuigenis  van P.Clerbois werd onder hypnose ontvangen en werd als geloofwaardig beschouwd.

Scaramouche wrote:

Heeft wijlen Philippe Clerbois zijn heel verhaal dan verzonnnen ? Misschien op vraag van Eddy Vos ? Om te doen uitschijnen dat de killer dodelijk getroffen werd in Aalst ? Wat is uw mening hierover Xenophon ?

Dat lijkt me wel erg grotesk, vooralsnog ga ik ervan uit dat Eddy Vos geen moedwillige intenties had het onderzoek in een foute richting te sturen. Losstaand daarvan is het mogelijk dat Clerbois op zichzelf één van de vele fantasten was, zoiets is moeilijk in te schatten. Mijn probleem ligt voornamelijk in het feit dat hij pas later namen kleeft op de gezichten en deze dan toevallig de gedoodverfde bekende koppen uit het dossier zijn.

176

Scaramouche wrote:

Ik denk niet dat Vos er iets mee te maken had, absoluut niet.

Wat Clerbois dacht en hoe zijn geestestoestand was daar ga ik niet over speculeren want dat weet ik niet.  Waar ik persoonlijk van overtuigd ben is dat zijn verhaal materieel onmogelijk is, laat het me daarop houden.