Re: Overijse: 27 September
Hier het artikel dat destijds verscheen in De Serrist, dat is een streekblad voor de Druivenstreek. Misschien kan hier wel iets interessants uitgehaald worden.
Hieruit kan zeker iets opgemaakt worden wat interessant is, en wel het volgende: Wanneer ik dit artikel zo lees, is er bij mij weinig twijfel meer of deze overval opgezet is met het doel Leo Finné te vermoorden.
In het artikel staat onder meer: "Bij het buitenkomen merkten de rovers op dat een persoon blijkbaar naar zijn auto rende. Het bleek achteraf de heer Léon Finné". Léon werd in zijn rug getroffen.
Uit het wegrennen van Léon Finné is duidelijk op te merken dat hij er zich van bewust was dat de gewapende personen voor hem kwamen. Logisch, aan de manier waarop zij zich opstelden, moet hij gezien hebben dat het een PMS team betrof. Hij beoefende deze techniek zelf ook regelmatig en moet zich er dan ook van bewust zijn geweest dat de overvallers er waren om hem uit te schakelen. Dit waarschijnlijk naar aanleiding van het door Finné, uit de school klappen over een vermeende staatsgreep in België.
Dat de overval primair voor hem bedoeld was, blijkt nog meer uit het feit dat hij daar het enige slachtoffer was die op de PMS manier uitgeschakeld werd. Hij werd in de rug geraakt door de 'Pirate', dat is degene die het doelwit moet raken en wordt met acht schoten afgemaakt door de 'Mammoth', dat is degene die de aanval moet dekken en alle tegenstand moet opruimen. In dit geval was zijn opdracht er voor te zorgen dat Finné zeker nooit meer zou praten en wel door een vorm van overkill. De 'Sniper', zorgde voor het uitschakelen van de specifieke doelen, in dit geval het voorkomen dat mensen of voertuigen te dicht bij hen konden komen en voldoende konden opmerken om tegen hen te getuigen.
Wat ik me nog steeds afvraag is, of er iemand gezien heeft dat Finné wegrende en in de rug geschoten werd? Voor mij is het zeker mogelijk dat Finné is onderschept na zijn tocht naar Luxemburg, tijdens de onderschepping is neergeschoten en op de parkeerplaats is neergelegd. Het afmaken van Finné moest dan gezien worden om het zo te laten lijken dat het hier een toevallig slachtoffer betrof.
Toevalligheden bestaan, maar of dit een toevalligheid betreft? Volgens mij zeker niet.