Re: Patrick Haemers
ok bedankt. Maar het is wel zo dat er verslagen zijn (van iemand wat ten tijde van de overval een jongetje was) Haemers te hebben herkend nadat hij later zijn foto zag. De tijden waren toen anders, je kon niet even iets opzoeken op het internet.
Ik neem aan dat David Van De Steen destijds een reeks foto's uit het smoelenboek van de politie heeft moeten bekijken en ongetwijfeld heeft daar ook de foto van Patrick Haemers tussen gezeten. Waarom heeft hij hem toen niet herkend? Het doek voor het gezicht van de schutter viel een kort moment naar beneden en in dat korte moment deed David zijn waarneming. Bedenk daarbij dat het inmiddels donker was, het hard waaide, er flink geschoten werd en hij zojuist gezien heeft hoe zijn hele familie werd afgeknald.
Hijzelf is zwaar gewond en in shock. Je kan je de chaos en paniek denk ik wel voorstellen. Dat een jochie van 9 jaar oud in die situatie überhaupt iemand kan identificeren gaat er bij mijn moeilijk in laat staan vele jaren later. Toch kan je Haemers niet helemaal uitsluiten er werden tenslotte in zijn garagebox een partij wapens aangetroffen. Twee van die wapens (een FAL en een FN-FNC geweer) waren afkomstig uit de gestolen collectie van Mendez en daarmee is er wel een link met Bouhouche/bende van Nijvel. In dezelfde garagebox werd ook een tas met bivakmutsen, handschoenen en carnavalsmaskers aangetroffen. Deze vondst werd gedaan op 7 februari 1989.