Ben wrote:Volgens wat ik heb gelezen, zei Mendez - vlak voor zijn dood - dat de oplossing te vinden was in club Mirano.
Ja Ben, je hebt gelijk. Het is club Mirano.
Ben wrote:Jean Bultot was opzoek naar mensen voor schijnovervallen in '85
Zou je me kunnen vertellen waar je deze informatie hebt gehaald? Was het André Rogge die dit heeft verklaard?
Ik heb dit gelezen in het boek van Léopold Van Esbroeck, hij zocht personen om mee aan practical shooting (speciale trainingen) te doen in Zuid-Amerika en per maand zouden ze 150.000 bfr krijgen, hij heeft dit voorgesteld ook aan Freddo Godfroid. Maar geen van beiden is op het aanbod ingegaan.
Toen Bultot dat voorstelde dat van die schijnovervallen zaten ze in een wagen met een lading gestolen video's, en Bultot begon op een sluwe manier vragen te stellen. Om te zien hoe hij geïnteresseerd zou zijn. Hij zei ook dat hij het met andere eerst moest bespreken,maar tegen Van Esbroeck is hij daar nooit meer over begonnen, want die werd later opgepakt voor fraude met kasbons van een pastoor uit Wieze, en volgens Van Esbroeck is dat zijn redding geweest of hij hij had misschien wel ingegaan op het voorstel van die schijnovervallen. Bultot heeft via van Esbroeck De Staerke leren kennen.
Ben wrote:Ik denk dat - alhoewel hij het niet wilde - De Bonvoisin een te publiek figuur was om de Bende te kunnen financieren. Ik vermoed dat hij wel weet wie er achter zat, of wat het motief was, maar ik denk niet dat hij zelf het grote brein was.
Dat denk ik ook wel dat hij het motief wel wist. Hij organiseerde wel extreem rechtse "fuiven" of bijéénkomsten, zoals vroeger de SS deden, met vlaggen aan de muren en speeches.
Ben wrote:Hij heeft eens gezegd dat er vier ministers bij betrokken waren. Toeval of niet, maar Michel Nihoul heeft exact hetzelfde gezegd tegen reporters van Canal+.
Over de ministers van toen weet ik eigenlijk niet veel maar als ik juist ben denk ik aan:
Jean Gol
Van Den Boeynants
Wathelet
?
Ik kan hier volledig fout zijn.