Ik acht het hoogstwaarschijnlijk dat het elektrische klapdeuren waren. In "De wereld draait door" zegt David:
"Onder de weg naar binnen hebben ze dus beginnen te schieten op mij, ik ben dan ook een paar keer geraakt geweest, ik ben dan blijven doorlopen. Hebben ze terug naar binnen ook de ruiten uitgeschoten van de winkel, zijn er mensen voor mij neergevallen waar ik moeten overspringen heb. Die werden wel geraakt door de kogels. Ik ben mij gaan wegstoppen achter een sluisdeur, de eerste sluisdeur die ik tegenkwam van de winkel en ik heb mij achter die sluisdeur weggestoken samen met een schoolgenoot dat daar ook per toeval was. De sluisdeur was open als ik mij erachter gestoken heb maar na zoveel seconden gaat de deur dicht waar da men komt midden in de winkel te liggen."
Noot: David ligt niet in de sluis maar in de winkel, direct links of rechts (ik vermoed rechts) voorbij de deuren.
In de laatste 30 uren zegt Andy: "Als wij bijna aan de uitgangsdeur waren hoorden wij roepen en tieren. Als dacht ik toen ruzie onder volwassenen, ik dacht niet direct aan een overval maar toen er een raam kapotgeschoten werd, een paar meter van mij vandaan, dan wisten we eigenlijk dat er iets aan de hand was."
En het naar buiten komen: "Vroeger had je schuifdeuren. Enne mijn meter (Marie-Jeanne Mulder) lag voor die schuifdeuren en die schuifdeuren wouden niet volledig opengaan dus ze konden eigenlijk niet naar buiten. Ze bleven voor die schuifdeuren staan. Op dien moment hebben ze een Riotgun tussen de schuifdeuren gestoken die open en dicht gingen op dien moment hebben ze mijn meter vermoord, hebben ze eigenlijk van een meter afstand, een halve meter, hebben ze uitgehaald en hebben ze eigenlijk de nek, de hals van mijn meter kapot geschoten."
Wat betreft de jas die op de zwart wit foto te zien is, het is niet helemaal relevant maar ik denk dat het een vrouwenjas is (omgeslagen mouwen en bies). Op een foto van de handtas van Marie-Jeanne Mulder zie je een puntje van deze jas. De jas is bruin. Hoogstwaarschijnlijk is de jas van Marie-Jeanne Mulder maar hij zou ook door iemand over het lichaam van Marie-Jeanne Mulder kunnen zijn gelegd. Haar verwonding moet er verschrikkelijk hebben uitgezien.
Ik zie en vermoed het gat in het raam als enige gat. Het zit inderdaad hoog en in de sluis ging het volgens mij nog verder bergafwaarts de winkel in. David zou nog geraakt zijn in de sluis, hij zegt ook dat andere mensen neer vielen door kogels die voor hem bedoeld waren. Ik kan dit niet zien aan foto's en andere getuigen hebben het hier niet over. Misschien dat Raf zijn kennis uit Aalst kan vertellen of er meer kogelgaten in de winkelpui zaten?
Volgt een foto van (100%) het zelfde gat als op de zwart-wit foto is te zien. Hier zie je ook het "mededelingenbord" weer terug. Door de ruit heen zie je ook aan de 1e sluisdeur deurknoppen met het Delhaize logo zitten: