geronimo wrote:Het afscheuren van de lippen was eigenlijk niet nodig,tenzij je het met een bepaalde bedoeling doet.
Ik denk dat de bedoeling "versnipperen van bewijsmateriaal" was. Alle lippen die je ziet zijn diverse malen doorgesneden. Met plakband hebben de speurders ze weer aan elkaar geplakt. De rest van de doosjes is zoek maar waarschijnlijk hebben de daders ze (zoals dus normaal is) doormidden gebroken. Wat me trouwens opviel was dat de lippen van die witte doosjes verschillende getallen in de vakjes hebben staan. Andere diameter en gewicht per hagelballetje neem ik aan.
Mooie foto's trouwens, Dit is precies de huls die ze ook in de Aalst reconstructie laten zien. Als je een mooie totaalfoto van het doosje hebt dan zie ik die graag (die ene was wat klein,deze is wat groot). Overigens heeft de bende ook wel eens WINCHESTER Western kaliber 12 (negen of twaalf ballen per huls van 9 mm per stuk) gebruikt voor hun Riotguns, bijvoorbeeld bij de moord op Freddy Vermaelen. Herken je die gele en/of die groene lippen toevallig als Remmington of Winchester doosjes ?
Die 2e filmlink van Jos was ook een mooie, die kon ik nog niet en ik had een hoop van die filmpjes zitten kijken. Het handelt in die filmpjes wel om slugs (= brenneke) in de groene hulzen, Bij deze witte hulzen handelt het om hagelpatronen.