Re: Verhaal van Insider
De inhoud van de open brief van Ben de Beheerder kan ik onderschrijven. Het spijt mij dat mensen hier persoonlijk wordt aangepakt terwijl het toch over de Bende van Nijvel moet gaan. Ik vind echter ook dat er kritisch naar verhalen moet worden gekeken waarin De Grote Oplossing wordt gepresenteerd.
Desondanks zou ik het volledige verhaal van Insider graag horen. Ik geloofde nochtans ook al van bij het begin dat Peter van Haperen en Insider een en dezelfde persoon zijn. Van Haperen heeft er zelf, in het licht van het onderzoek naar de gang van zaken rond de decembermoorden, belang bij dat zijn verhalen over Suriname geloofwaardig zijn. Het is een bekende truc dat je zoiets kunt bereiken door als anonieme figuur op een forum over jezelf in de derde persoon te schrijven.
Juist dit gegeven ondermijnt de geloofwaardigheid van de link die er zou zijn met de Bende van Nijvel. Vooral ook omdat Insider in zijn verhaal niets heeft genoemd dat alleen bekend zou kunnen zijn bij iemand die (indirect) met de (mensen achter de) Bende van Nijvel in contact stond.
Dat Insider kennis heeft van wat zich in en rond Suriname afspeelde, betwijfel ik niet en misschien is het ook allemaal waar wat hij daarover zegt, maar het verband met de Bende van Nijvel heeft hij niet overtuigend aangetoond. Het noemen van een aantal namen die al zo vaak met trainingskampen en extreem-rechts zijn geassocieerd, is daarvoor te weinig.
Soit, ik krijg misschien weer een paar onaardige opmerkingen van sommige andere forumleden die hard geloven in complotten met Gladio en aanverwanten, maar dat is dan maar zo. Mij gaat het niet om de persoon Insider, maar om het verhaal dat hij vertelde.