Columbo wrote:Doelbewust het onderzoek saboteren door wat hulzen te verschoppen? Ik denk het niet.
Tuurlijk, tegen hulzen schoppen is geen succesvolle sabotagedaad, maar als procureur moet je toch beter weten. Zelfs als je in het midden van de nacht wordt wakker gebeld, ga je nog niet tegen bewijsmateriaal sjotten. Dit is misschien wel het bewijs van het amateurisme van Deprêtre. Van een procureur van één van de rijkste gebieden van België mag je toch iets meer professionalisme verwachten. Ook al is één van je agenten vermoord en zijn er drie andere gewond, dan zoek je zo hard mogelijk en ga je niet de plaats van de misdaad vernietigen.
Renne wrote:Het zou best kunnen dat het koppel Fourez-Dewit in bezit was van een cassette die misschien diende als chantagemiddel en dat er een deal werd afgesloten aan het tankstation
Een tankstation lijkt me nogal een domme locatie om zo'n deal af te sluiten, zeker als je leest dat er 140 miljoen frank betaalt zou worden voor die sextape (al is er geen zekerheid over het bestaan van die tape). Ook al is het 's nachts, het tankstation lag in de buurt van een autosnelweg en er kon op ieder moment een wagen komen tanken. Een louche bar in een achterbuurt in Brussel zou al een veel betere plaats zijn. Waren ze er dan toch toevallig en waren ze voor de Bende lastige getuigen?
Columbo wrote:Jaques Fourez was dus o.a.vennoot in een keten van kleine voedingswinkels, de koffiebranche en de pralinenbranche. En uitgerekend wát pikten ze? Behalve wat geld 2 x 25 liter frituurolie, koffie en pralines.
Wat kan je anders stelen in een warenhuis in het midden van de nacht? Geld? Nee, voedsel is het enigste met waarde dat je op dat moment kan bemachtigen.
Columbo wrote:Vreemd is dat Elise Dewit zo toegetakeld werd. Fourez werd meteen afgeknald.
Fourez zat niet in de wagen en was een makkelijk doelwit. Dewit zag dat haar man werd neergeschoten en probeerde te vluchten. Die poging mislukte, maar misschien hebben ze nog even een ziekelijk kat-en-muis-spelletje gespeeld. Misschien hebben ze zich nog even geamuseerd met die vrouw.
Columbo wrote:Vreemd ook dat ze zoveel moeite deden om haar over de omheining te gooien.
Beide lichamen waren vrij achteloos verbogen onder een paar winkelkarretjes. Ik denk dat ze eerste probeerde het lichaam van Dewit probeerde over de omheining te gooien, maar dat ze merkten dat het te moeilijk was. En dat ze daarom hebben besloten om beide maar ergens anders te verstoppen.
Renne wrote:En inderdaad waren nemen ze die Mercedes mee? Waarom met 2wagens vluchtten, ok hun tactiek was meesterlijk maar was het wel zo gepland.
Misschien als extra buit? Voor sommige vragen zijn er soms heel gemakkelijk antwoorden. Of die antwoorden daarom juist zijn weet ik niet, maar misschien zoeken wij het soms te ver. Ik blijf ervan overtuigd dat het koppel Fourez-Dewit daar niet toevallig was, maar er zijn toch een paar vragen die je moet stellen en misschien moet je het niet te ver zoeken.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube