Ik had graag 2 opmerkingen gemaakt:
Ik ga deels akkoord met de mening van Echogain en LEO (op pg 2 & 3). Er ging bij mij en lichtje branden bij de gedachte dat "pirate-mammoth" niet alleen een briljante manier van uitvoeren, maar ook van plannen is (mooi denkvoer denk ik zo)! Voorbeelden genoeg, onderzoek ik later wel.
Maar de bende ontbond zich om dat het Mission accomplished was? Nee, absoluut niet. En wel om deze reden: de politieke doelen zijn absoluut niet bereikt! Het politieke landschap is niet gewijzigd, er is geen fascistische (of linkse) staat gecreëerd er zijn geen noodwetten afgekondigd. De bende heeft geen aanslagen meer gepleegd en de Vlaming sliep verder. Als men dus uitgaat van een "Gladio" piste is deze dus mislukt! Als men uitgaat van het bereiken van louter interne politieke afrekeningen/het willen doordrukken van een politieke richting is dit ook mislukt!
Verder nog, indien men maatschappelijke chaos wil creëren (bv. door false flag operation, in welke vorm dan ook) dan is het de bedoeling om de chaos ondoorzichtig te maken, te laten uitlopen, te doen escaleren! Zodat men de werkelijke en oorspronkelijke oorzaak uiteindelijk niet meer zal kennen! Dat is de essentie van anarchie! Maar men kent die juist wel (nl. de bende en de bende alleen) en de maatschappelijke "chaos/paniek" is dan ook gestopt, een tijd nadat het stof is gaan liggen.
Over wat dan wel de oorzaken zijn, maak ik wel eens een topic met knip en plakwerk van andere meningen (maar da's voor later). In combinatie met de zeer aannemelijke afpersingstheorie, dit was wel mission accomplished. Men moet dan ook vanuit de optiek van de geslaagde doelstellingen reconstrueren.