Ik heb hem vorig jaar gemaild met het verzoek een tweedelige tv-serie te maken. Commercieel ook best interessant voor hem. Want een bende onderzoek kost natuurlijk veel geld en dat zal terugverdiend moeten worden. Zo werkt commerciele tv nou eenmaal. Of ie naar mij heeft geluisterd, dat is allerminst zeker.
Wel bied ik me bij deze aan als redacteur. Erg duur ben ik (nog) niet. Maar beter kan hij inderdaad een Franstalig team er op zetten. Logisch is wel, dat als ie het doet, het dan wel met een vernieuwende frisse kijk moet zijn. Ik zou denken aan zo getrouw mogelijke reconstructies van alle bendedaden. Daar waar elementen niet zeker zijn of er meerdere scenario's zijn, dit ook vermelden. Dus zo wetenschappelijk en eerlijk mogelijk.
De Vries kan ook alle boeken en pistes herlezen en hier zijn visies op geven. Als hij bovendien Eddy Vos kan meekrijgen, kan de Vries mogelijk ook gebruik maken van officiele dossiers. En nog los van het feit of er een Nederlandse connectie is. Een andere kijk op het bende dossier vanuit een ander land kan het Belgische stof wellicht doen opwaaien.