Topic: Gestolen wapens
Ik post dit berichtje maar hier, want ik weet niet goed waar het wel past (misschien bij bewijsstukken, maar die rubriek lijkt me te belangrijk voor echte informatie terzake). Een bedenking:
Iedereen weet dat de bende verschillende wapens heeft gestolen bij het plegen van de feiten (bv. bij Dekaise). Een van de gestolen wapens was een pistool afkomstig van bij de juwelier uit Anderlues waarvan het serienummer (net zoals deze afkomstig van bij Dekaise) gekend is.
Gelet op de nieuwe wapenwet heeft half België (het brave jan-met-de-pet deel) zijn wapens binnengebracht bij de plaatselijke politie ter (her)registratie of vernietiging. In de pers hebben we foto's en beeldmateriaal gezien van grijpkranen die deze wapens in smeltkuipen deponeren.
Ik hoop maar dat alle serienummers geregistreerd zijn geweest voor de vernietiging en ook de Cel Waals Brabant daarvan een kopie heeft gekregen. Mogelijkerwijze zijn één of meerder wapens buitgemaakt door de Bende, in de laatste 25 jaar alsnog bij een brave burger terecht gekomen, die het nu onwetend heeft binnengebracht bij de politie.
Of ben ik echt te naief?