De klusjesman van Bouhouche in Zuid-Frankrijk, Tony Garcia, over de dood van Bouhouche:
Garcia klonk erg opgewonden aan de telefoon alsof hij iets ontdekt had. "Waarvoor ik je bel. Ik heb onlangs je boek gelezen en er is me iets opgevallen dat ik toen heel bizar vond. De politie en de brandweer hebben op een maandagavond in november 2005 het lijk van Bouhouche gevonden naast een afgezaagde boom waarvan de stam blijkbaar in zijn gezicht ontploft was. In elk geval was zijn hoofd onherkenbaar in stukken gereten. Er is iets wat ik je toen niet heb verteld maar wat me nu te binnen schiet. Men heeft het lijk 's anderendaags al gecremeerd. Hij werd dus nooit geïdentificeerd, laat staan dat er een autopsie heeft plaats gevonden. Ook werd de veldweg naar de woning van Bouhouche door de politie onmiddellijk hermetisch afgesloten om nieuwsgierigen op afstand te houden."
Het is dus niet uitgesloten dat men toen het lijk van iemand anders heeft verbrand?
"Precies. En er is nog iets. Toen die rogatoire commissie twee maanden later langskwam met heel dat mediacircus in haar kielzog, vroeg een Belgische politieman mij waar Bouhouche begraven lag. Ik vertelde hem dat hij meteen was verast en uitgestrooid op de weide naast hem waar enkele paarden graasden. De politieman was even van zijn à propos en ik herinner me dat hij zei: 'Dan is de kans groot dat hij nog in leven is'. (...)"
Bron: De Bende van Nijvel en de CIA | Guy Bouten
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube