Beste dim, ik weet ook niet precies hoe dat kan maar dat is wel wat hij zei. Hij en zijn vrouw werden pas wakker omdat er de volgende (zondag)-ochtend 7 uur agenten aan hun deur stonden om te vragen of zij wat hadden meegekregen van de gebeurtenissen. Zij hadden niets gehoord en dat zou volgens die buurman ook gelden voor de inmiddels overleden directe buurman van de Colruyt (wiens huis later werd gesloopt wegens uitbreiding Colruyt). Na die agenten die om 7uur aan de deur stonden was er nooit meer iemand van de politie bij hun langs geweest.
Ik had niet de indruk dat hij "wegens vrees" niets had gehoord. Vaste slapers? Dubbelglas en rolluiken? Er was weliswaar een beetje hoogteverschil tussen de Colruyt en de buurhuizen en er stonden nog wat struiken en bomen tussen. De schietpartij was echt achter de Colruyt en hun huizen stonden wat meer naar de straat toe maar toch... het knallen van een Riotgun en calibers als .45 veroorzaakt toch een hoop herrie, zeker midden in een stille nacht. Echter zij hebben ook de sirenes van de versterkingen en ambulance niet gehoord.
Voor de moord op Fourez en Dewit is niet uit te sluiten dat geluidsdempers op de betreffende .22 en 7,65 zaten, immers iets later bij de moord op Van Camp hadden zij een demper op minstens één van de 7,65-pistolen zitten (de 7,65-pistolen die zij achter de Colruyt buitmaakten op de gendarmes).
Voor wat betreft of Fourez en Dewit op die plaats zijn vermoord of elders, kan ik duidelijk zijn. Er zijn diverse bloedsporen zichtbaar die zijn veroorzaakt door de impact van de kogels.
Dit is een "high velocity impact spatter pattern".