Re: Volkswagen Golf: Houssière
Kan je misschien even vermelden waar je die tweede reeks foto's hebt gevonden?
Maar natuurlijk. Deze reeks foto's komt uit de documentaire "Het web rond de Bende van Nijvel", laatst door Ben ge-upload op zijn YouTube-kanaal. Ik heb vaker foto's uit dergelijke filmpjes gehaald dus bij deze bedankt Ben. Daarna licht ik de foto's eventueel opnieuw uit etc.
Spafles, de bovenste reeks toont een Golf type '82/'83 (rechthoekige achterlichten en vierkantige kont). De onderste reeks toont een Golf type '85 (andere achterlichten en rondere en lompere kont). Het zou eens niet zo zijn dat er weer van alles mis is met dat bende-autoverhaal.
Aanvankelijk sprak men bij Braine/Overijse van een donkere Golf type '82/'83, mogelijk blauw. Later is dat weer veranderd in een Golf type '85, groen van kleur. Hier op de site bij Aalst-Nasleep staat ook nog dit: "Zondagnacht was er vlakbij nog een andere Golf opgemerkt, donkergroen of blauw, en zeker geen splinternieuw model." De onderste fotoreeks (Golf type '85) is 100% zeker dezelfde als op de foto van Ben op pagina 1.
Hier is nog een andere (ondertussen bewerkte) foto die ik weer in Ben zijn foto-album vond (bedankt). De wagen heeft ook een opvallend schuifdak:
En als ik Eddy Vos mag geloven, werd deze Golf hierboven NIET gebruikt door de Bende van Nijvel tijdens de overval.
En zoals ik het dan beredeneer is ook de onbekende Golf (type'82/'83) niet in Aalst gebruikt want dit is eveneens een driedeurs! De foto stamt ook niet uit Grimbergen, de auto daar werd gevonden bij het kerkhof aan (naar ik aanneem) de Veldkantstraat, binnen de bebouwde kom. Het zou wel eens heel goed kunnen zijn dat het in Braine/Overijse een andere Golf betrof dan in Aalst. Dan is er nog het verhaal van die Donkerkleurige Golf van de Gerechtelijke Politie die ook in Aalst en omgeving rondscheurde (wat deden zij daar?).
Wat kan ik zeggen: Er klopt niets van!