Topic: Betalend model
In een ander topic maakte forumlid K& de volgende opmerking waar ik als beheerder graag dieper op in wil gaan.
Er zijn echter teveel plezanterikken op de sites zodat je best een betalende site moet uitbouwen willen we uit alle nonsens uit geraken.
Een terechte opmerking en eerlijk gezegd heb ik met mijzelf al verschillende keren een discussie gehad of ik nu een betalend model moet opstarten of niet. Tot op heden blijft het antwoord echter overduidelijk nee, en in de toekomst zal dit waarschijnlijk nog heel lang zo blijven.
Mensen laten betalen om toegang te krijgen of reclame zou natuurlijk wat extra zakgeld zijn voor mij, maar dat is niet de bedoeling van deze website. Ten eerste vind ik het voor mezelf moreel niet aanvaardbaar om voor deze website geld te vragen (deze site is er ter nagedachtenis aan alle onschuldige slachtoffers van de Bende van Nijvel) en ten tweede is deze website opgericht als een vrijwillig initiatief zonder winstoogmerk.
En ten derde is een site die gratis (en zonder reclame) is, zeer makkelijk te bereiken/bezoeken is. De drempel is zeer laag voor iedereen om zich te kunnen verdiepen in het dossier van de Bende van Nijvel en hierdoor slaag ik er ook in om redelijk veel bezoekers te lokken.
Je zou inderdaad kunnen zeggen dat een betalend publiek de discussies naar een hoger niveau zullen trekken net omdat ze heel gemotiveerd zijn. Dat klopt, maar zelfs een forumlid dat maar één keer iets zegt, kan een terechte opmerking maken. Het is net de kracht van het collectief dat dit forum tot iets uniek (?) maakt.
Ik sta natuurlijk open voor alle suggesties over dit onderwerp.