Re: Verhaal van Kuros
Sta me toe even een klein misverstand te verbeteren.
Men heeft toch verschillende DNA-stalen. Daarmee zou men min. zekerheid hebben over 1 dader. Maar men wil het niet publiek maken.
Dit klopt niet. Het DNA-spoor zit op een sigarettenpeuk die werd teruggevonden na de executie van taxichauffeur Constantin Angelou, op 12 januari 1983 in Bergen - een van de eerste Bende-feiten. Dat de speurders een volledig DNA-profiel terugvonden op de peuk, was al jaren bekend. Het spoor is ook al vergeleken met het DNA van nagenoeg alle 'bekende' verdachten in het Bende-dossier, maar telkens met negatief resultaat. "Nu vertelt men ons dat men het DNA in theorie verder zou kunnen analyseren", aldus Diependaele, "zodat men kan uitmaken hoe oud die dader was, hoe groot en wat zijn afkomst was. Dat zou een hele stap vooruit kunnen zijn, maar men zegt ons nu dat de Belgische wet niet toelaat om dat DNA volledig te exploiteren. Ik stel me daar vragen bij."
Zoals je kan lezen is het DNA nooit gekoppeld geweest aan een persoon. De wet op de privacy verhindert gewoon om het DNA verder te onderzoek. Dit staat gewoon op de website. Zie ook » Onderzoek | Cel Waals Brabant