geronimo, ik had in dit topic al gelezen dat jij eerder al in deze buurt had rondgereden en toen ik het bericht gisteren schreef dacht ik nog van "zou handig zijn als Geronimo eens een kijkje ging nemen"... Reeds een dag later ben je ter plaatse geweest en heb je wat met mensen gesproken. Goed bezig! 10 punten!
Geronimo wrote:Een ander aspect is dat deze wagen werd gevonden in een veldbaan die rechtover een villa van de heer Vanden Boeynants lag
Als dit een echte Bende van Nijvel-wagen of een bewust dwaalspoorwagen was, dan is dat dan wel weer zo ongelofelijk "toevallig". Het lijkt dan wel haast bewust om hem daar te dumpen, alsof men op VDB wilt wijzen, net zoals ze directe sporen naar Bultot achterlieten. Natuurlijk weten we weinig over het onderzoek naar deze wagen.
De speurders zijn in het begin nog vrijwel zeker dat de wagen bij Overijse/Braine is gebruikt. Waarom we nooit meer iets hebben vernomen over deze wagen blijft de vraag., misschien bleek de wagen uiteindelijk toch helemaal niets met de Bende van Nijvel te maken te hebben. Een antwoord hierop is waarschijnlijk enkel in het dossier te vinden.
Ik vind het maar verdachte toestanden, dat gedraai van de onderzoekers rondom de gebruikte wagens van 1985. En dan zo'n Philippe De Staerke die er even uitflapt dat er een rijkswacht-GTI bij zat.