Volgens mij wordt hier weer goed met een paar mensen hun voeten gespeeld. Voor zo'n grote operatie zijn lange voorbereidingen nodig. Dit betekent dus dat Eddy Vos ofwel vlak voor het begin van de voorbereiding ofwel tijdens de voorbereiding is opgestapt als lid van de Cel Waals Brabant. Is er een verband tussen de twee? Was hij totaal niet akkoord met de huiszoekingen omdat het allemaal al onderzocht is geweest? Zag hij het nut niet om 30 jaar na de eerste feiten nog huiszoekingen te doen?
"Speurders verrichtten de afgelopen dagen 21 huiszoekingen bij mensen die begin de jaren tachtig geronseld werden door de extreemrechtse groepering Westland New Post (WNP). Zij zouden de afgelopen maanden door getuigen zijn aangewezen als deelnemers aan de raids op de Delhaize-warenhuizen."
En dan: "We moeten realistisch blijven, maar ik sluit niet uit dat we binnen enkele weken of maanden vooralsnog resultaten boeken."
Op dit moment woedt er een debat om de verjaringstermijn van het bende-dossier te verlengen. Opeens worden er over heel het land huiszoekingen gedaan en zegt de Procureur des Konings van Charleroi (toevallig voorstander van deze verlening) dat we binnen enkele weken of maanden resultaten kunnen boeken.
Hopelijk komt er zeer snel een persconferentie want ik ben zeer benieuwd wat ze dachten te vinden na bijna 30 jaar. De borden die gestolen waren in Beersel? Een wapen dat één van de daders nog steeds onder zijn bed had liggen? Een Volkswagen Golf?
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube