Topic: Overzichtsschema
Een kwestie van Overzicht:
Replica van het schema van de Cel Waals Brabant
Dit schema is een replica van het schema dat bij het CWB aan de muur hangt. De bronnen voor deze replica zijn o.a. verschillende filmbeelden en een ballistisch schema. Het is dus geen "eigen interpretatie" en ik moest dan ook de neiging weerstaan om extra verbindingen te tekenen.
Alleen voor wat betreft de portretten van daders is er onzekerheid. Dit komt omdat CBW een aantal portretten geheim houdt. Bovendien is het gedeelte schema waar de verdachten van Waver/Hoeilaart staan afgebeeld, niet duidelijk op filmbeelden te zien. Het is mij dus niet zeker of er daar geschreven info staat of dat er bij Waver nog een portret hangt. CBW geeft nauwelijks tot geen informatie vrij over de precieze daden van een portret of met welk wapen een portret geassocieerd wordt.
Voor zover ik niet kon lezen wat er bij een portret stond, of voor zover er onzekerheid bestaat over een wapen of bewijs-link, geef ik dit aan met blauwe letters. Het schema hanteert zoveel mogelijk de zekere feiten. Daarom ontbreken er nogal wat portretten. De portretten die CBW aangeeft zijn dan schijnbaar de "heterdaadjes", dwz personen die direct bij het plegen van de daad zelf zijn gezien. Portretten van mensen die zich verdacht gedroegen staan er dus niet op evenals de minder zekere portretten.
Op het echte schema van CBW zijn de bewijs-links voorzien van een nummer. Bij enkele is het makkelijk in te vullen (kluis Aalst bijvoorbeeld). Toch geef ik ook dit aan met blauwe letters
Op het echte schema bij CBW staat veel meer informatie... het is dan ook iets van 1.50mtr bij 3mtr. Deze informatie is niet weergegeven omtrent dat ik ook niet weet wat daar allemaal staat. Bovendien wordt mijn replica onleesbaar met teveel kleine lettertjes. Het is nogal iets kleiner dan het origineel. Op de onderste lijn van het schema heeft CBW bij iedere verbinding een uitroeptekentje of een vraagtekentje staan. Daar mij de betekenis hiervan onduidelijk is en omdat ik slechts een paar vraag/uitroep-tekentjes zou kunnen aangeven, heb ik deze niet op het schema weergegeven.
In ieder geval kan dit schema dienen als een basis, men kan makkelijk zien welk wapen waar werd gebruikt. Het bevestigd mijn eerdere vermoedens van een tweede (onbekend) wapen dat is afgevuurd in Maubeuge. Ook laat het zien dat men de Centaure vermoedt als wapen gebruikt in Hoeilaart (officiële ballistische link is niet aan te tonen), Het gebruik van dit wapen in Aalst is dan weer (vreemd genoeg) niet aangegeven.
Klik hier voor een grotere versie.