Volgens mijn bescheiden mening is dit niet uitgevoerd door de overvallers zelf, maar door een andere cel. Het zijn volgens mij ook geen gewone autodieven, dit is op bestelling uitgevoerd door gangsters die niet wisten welke auto ze meenamen (denk ik). Dit is vooral om duidelijk te maken aan bepaalde kringen hoeveel lef, durf en kennis ze hadden. De periode 82 en 83 is duidelijk een soort afrekening in bepaalde milieu's, drugs sex wapens geld (rechtzaken, verschuiving van posities in de politiek, ...).
Wat het complot denken betreft ik ben daar ook kritisch over, het moet geen grote groep zijn om dit te doen, maar het is duidelijk dat de daders geen beginners waren het kan in die periode een groep van 6 of 8 man gaan. Waar 1 meester strateeg aan de touwtjes trekt. Ik weet dat in het rechtse milieu de meeste wel bij een elite groep wilden horen. Het was / is een eer om geheime operaties uit te voeren zo heb je een redelijke grote groep mensen die klaarstaan om dingen voor je te doen zonder veel vragen te stellen, die graag oorlogje spelen.
Toen was er ook nog niet veel geweten over de verbanden tussen de verschillende geweldplegingen. In die tijd was het echt oorlog in bepaalde milieu's. nog eens samengevat: ze plegen extreem gewelddadige overvallen leggen hinderlagen aan voor de politie en stelen het bewijsmateriaal om het terug te bezorgen... dit is een signaal voor iemand. zoiets doet men niet als het enkel voor het geld is.
De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.