Mistery wrote:Hoe zou jij reageren als je in een soort gelijke situatie zou staan als zegge de agenten die in Amsterdam onder voor zijn genomen door de zogenaamde Scarface bende. Ik beschik in deze over iets meer informatie als de doorsnee "burger", en geloof mij Cabooter, je had eender gereageerd als deze agenten.
Iedereen reageert anders in zulk een situatie, maare "je neemt geen mes mee naar een vuurgevecht". Deze agenten waren zeker onderbewapend tegen zulks een bende. Als je vertrekt uit de basis na een oproep van overval, dan neem je toch andere wapens mee (denk ik). In Brussel beginnen meerdere agenten hun kogelvrij vest als standaard kledij te zien en zo moet het ook in deze maatschappij. Je weet immers nooit wat er kan gebeuren.
Cabooter, lijken, bloed, paniek, enz dat doet iets met een mens. Stel u is in die mannen hun plaats en stel u dan die parking voor. Als dat nog niet genoeg is komt er daar nog nen onsterfelijke pipo een beetje met een shotgun schieten (val terug in herhaling). En ja, misschien hadden ze er toch minstens ene met zekerheid moeten neerleggen, maar het ontbrak die mannen die avond aan iets wat de andere kant wel altijd gehad heeft (geluk).
LEO wrote:Je merkt op dat één agent op de vluchtende auto schiet (agent Nevens) en dat er drie stonden te lanterfanten. OK, een agent mag niet vuren op een wegvluchtende persoon. Iemand die wegvlucht is geen bedreiging meer.
Dag Leo, ik denk dat het die avond toch iets anders zal geweest zijn. Hadden ze er die avond eentje neergeschoten, dan zou er niet te veel papierwerk aan te pas zijn gekomen. Een vluchtend persoon kan nog steeds een dreiging zijn. Je hebt wel gelijk over een vluchtend persoon als hij echt vlucht en geen wapens meer in handen heeft. Het zal altijd van de rechter afhangen in zulks een situaties. Mijn leuze " beter beoordeeld door 12 man dan gedragen door 4 man" » www.gva.be