Re: Jachtgeweer kaliber 10
Bij deze eerst een mooie foto van de Centaure die ik tegenkwam (en natuurlijk meteen even ripte).
Mocht ik ooit een in een kanaal gevallen wapen willen laten restaureren, ik weet waar ik wezen moet! Het ziet eruit als nieuw, alsof je er zo mee kan vuren!
Bij deze de Centaure zoals die uit het kanaal kwam, de rode pijl wijst naar de scheef afgezaagde loop.
Aan Geronimo even wat vraagjes:
Wat is dat onderdeel dat overblijft? Of is dat het er afgezaagde deel van de loop? De zaagrand loopt iets anders (en dat zouden ze dan al die tijd bewaart hebben).
Zo'n wapen werpt zijn hulzen niet uit tenzij men hem open klapt. Correct? Dus als ermee op David is geschoten vond men geen hulzen.
Je zegt dat hij 2 patronen tegelijk kan afschieten. Ook 1 tegelijk? Kan men dus kiezen? D.m.v een dubbele trekker?
Is er misschien een reden om hem zo raar schuin af te zagen? Bijvoorbeeld, één hagelschot is iets gecentreerder en de andere iets wijder?
Kun je ook in een loop een cal.10 brenneke stoppen? En dan in de ander hagel en dan tegelijk afvuren? (Massive firepower!)
Het wapen is afgezaagd waarschijnlijk nog steeds aan de gewichtige kant. Zou het makkelijk of moeilijk met één hand te richten zijn?
En nu ik toch bezig ben meteen even een goeie vraag over een Fabarm-Riotgun:
Een Riotgun (Fabarm) werpt zijn hulzen omhoog en naar rechts uit?
Hulzen landen dus een meter rechts naast de dader? Of een grotere/kleinere afstand? (Verder rollen niet meegerekend dus.)
Geronimo, je kennis en uitleg in dezes maken mij wijzer, verlicht mij ook hier weer mee en dan ben je helemaal een toffe peer!