Re: Temse: 10 September
Vos is één van de weinigen die 24 op 24 zijn tijd heeft gezet in het onderzoek. Zelfs tot de dag van vandaag geeft hij die zaak niet op.
Ik kan zeer goed geloven dat Eddy Vos met het volste vertrouwen is begonnen als onderzoeker in deze zaak en tot op vandaag zijn werk blijft doen. Maar er zijn een paar punten die in zijn nadeel werken. Ten eerste is het al zo lang geleden en is er zoveel misgelopen in het dossier. Ten tweede geloof ik niet dat de politiek de Cel Waals Brabant steeds is blijven steunen, voornamelijk op financieel gebied. Ten derde geloof ik ook niet dat alle leden van de Cel zich voor 100% inzetten.
Als laatste punt zou ik even de nieuwe piste van de Cel Waals Brabant willen aanhalen. Alle onderzoekspistes gingen ervan uit dat de daders getipt waren over het feit dat er in Temse kogelvrije vesten waren. Dat was een feit waarvan men zelfs direct na de overval van uit ging. De Cel Waals Brabant gooit heel deze theorie overboord en zegt nu:
"Ook hier zou uit het onderzoek blijken dat het om een samenloop van omstandigheden ging. De inbrekers doorzochten immers de hele fabriek en gingen aan de haal met alles wat niet te licht of te zwaar was. Ze waren dus niet getipt door een medeplichtige."
De rijkswacht gaf geen opdrachten aan bedrijven, dat was hun taak niet. De aankoop gebeurde zoals op ieder ministerie, namelijk met offertes voor de laagste prijs, ik sluit niet uit dat van dit laatste afgeweken werd maar dat gebeurd ook in de privé.
Maakt dat de hele theorie van de rijkswachtpiste niet nog aantrekkelijker?
Daar was niks mis mee, die stof werd verwerkt in de deuren die kogelbestendig moesten zijn.
Verbeter me als ik verkeerd ben, maar zeg je nu dat Volkswagen zelf Kevlar in de deuren inbouwde?