11

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Deel 2  is ook al online » www.scribd.com

12

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Dancing Top Ten in Vilvoorde was een vreemde bedoening. Het was een publiek geheim dat de Brusselse onderwereld er de lakens uitdeelde. Even voordat de deuren definitief werden gesloten vond er een vuurgevecht plaats in ware westernstijl (begin jaren tachtig). Rijkswachters of politieagenten die toen in Vilvoorde de dienst uitmaakten zouden hierover meer kunnen vertellen. Het zou alleszins interessant kunnen zijn  te weten wie hierbij betrokken was. Zeker is dat uitbater Claude Dubois geen brave jongen is.

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Bely, weet jij nog meer nieuws over de Top Ten? De frituur was daar niet ver vandaan. Claude Dubois gezien daar of gekend? Bestaat de kans dat de bezoekers van de frituur twee dagen na Aalst een afspraak hadden in de Top Ten?

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

the end wrote:

Ik hoop dat er in deel 2 wat opheldering komt. Want wat ik gelezen heb is vooral de theorie van de staatsveiligheid en de CIA. Dat de Staerkes er betrokken zijn staat vast maar om het hele Bende verhaal in hun schoenen te schuiven dat is toch wel kort door de bocht. Het is duidelijk dat de Bende van Nijvel op een hogere niveau gespeeld word en De Staerkes gebruikt zijn als bliksemafleiders. Dit is mijn bescheidden mening.

In Elsene wonen er zigeuners met de familienaam Dubois. Zij zijn familie van Leopold Bogaert en via deze ook van Leon De Staerke/Petermans.

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

fipilip, de woonplaats was zeker een broeinest en een kleine wereld, doch de families wonen hier al sinds de 16de eeuw ongeveer. Wat ik me afvraag is hoe hebben die families zich gedragen tijdens of na WOII? Van Leon weten we dat hij een Rex-aanhanger is en actief aan politiek doet/ deed. Wat met de Dubois, en vanwaar komen die eigendommen?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

16

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

the end wrote:

Van Leon weten we dat hij een Rex-aanhanger is en actief aan politiek doet/deed. Wat met de Dubois, en vanwaar komen die eigendommen?

Dat hij ergens min of meer verbonden was met de PFN (of een andere extreem-rechtse partij) meen ik mij vaag te herinneren maar heb je ook een bron voor de specifieke bewering over de Rex-sympathieën?

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Ik zal het opzoeken, misschien in een boek van Guy Bouten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

the end wrote:

Ik zal het opzoeken, misschien in een boek van Guy Bouten.

Leon De Staerke kwam in 2000 op met het FN, voor de gemeenteraadsverkiezingen. Claude Dubois: hij is een vriend van Raymond Lippens die in 1980 de Kraak van de Eeuw pleegde met Serge de Boesinghe. Die was aanhanger van Rex. Raymond Lippens was een goede vriend van Pierre Paul De Rycke van de Jonathan.

the end wrote:

fipilip, de woonplaats was zeker een broeinest en een kleine wereld, doch de families wonen hier al sinds de 16de eeuw ongeveer. Wat ik me afvraag is hoe hebben die families zich gedragen tijdens of na WOII? Van Leon weten we dat hij een Rex-aanhanger is en actief aan politiek doet/ deed. Wat met de Dubois, en vanwaar komen die eigendommen?

Het zijn autochtone woonwagenbewoners en geen zigeuners zoals de Roma. Hun namen zijn zoals de onze omdat ze afstammen van dezelfde voorouders als wij. Alleen hebben ze in de 19de eeuw gekozen voor een reizend beroep als foorkramer, scharenslijper, schroothandelaar. Wat niet belet dat ze met echte zigeuners zoals de Roma kunnen trouwen en dat er mengvormen bestaan. Maar in se zijn ze gewoon autochtonen die 150 jaar geleden voor een mobiel leven kozen.

De eigendommen van Claude Dubois: van waar ze precies komen zou hij alleen kunnen zeggen. Wij kunnen vermoeden dat hij iets overhield van de 14 correctionele veroordelingen voor onder andere diefstal. En dat tegenover de 14 veroordelingen x aantal diefstallen staan waarvoor hij niet gepakt werd.

19 (edited by the end 14-08-2012 20:13)

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

Juist zie hier van op deze site » Front de la Jeunesse en wat staat er brieven van Degrelle waar hebben we dat nog gelezen? Trouwens is die niet naar Spanje gevucht Lippens?

"Tijdens huiszoekingen in verschillende van zijn woningen vond de gerechtelijke politie naast wapens en nazi-emblemen ook een omvangrijke correspondentie met Léon Degrelle, waaruit sommige speurders meenden te kunnen afleiden dat de rexistenleider in feite de opdrachtgever van de kraak was. In mei 1982 werd Raymond Lippens veroordeeld tot vier jaar wegens deelname aan de 'kraak van de eeuw'. Bij die kraak was eveneens Robert Wellens betrokken, wiens rechterhand José S. was. Al deze namen kwamen opnieuw aan bod in de vetrouwelijke nota van oktober 1983 van de gerechtelijke politie van Luik over de club Jonathan."

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

20

Re: Artikel: De Bende en de Slachter

fipilip, die Top Ten had een duistere reputatie. Ikzelf ben er nooit geweest en die Dubois ken ik niet. Wat betreft die mogelijke afspraak in Top Ten, ik betwijfel of die zaak nog open was in 1985. Wat ik wel herinner is dat, niet ver van de Top Ten, een uitgebrande Golf werd teruggevonden langs de zennedijk in Eppegem of Weerde rond 1985. Het voorval stond met foto in het Laatste Nieuws.

Op dit forum noch elders wordt hiervan melding gemaakt. Dit is ook begrijpelijk daar de meeste verdachte handelingen rond het bos van Houssière plaatsvonden. Doch moeten leden van de Bende van Nijvel de streek rond Vilvoorde goed gekend hebben! Zie de VW Golf die teruggevonden werd aan het kerkhof in Grimbergen, het bezoek aan mijn frituur, ...