Re: Opgravingen Haacht
Is dat zo? Ik zou eerder vermoed hebben dat het een gevolg was van de huiszoekingen bij WNP-leden een tijd terug.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Opgravingen Haacht
Is dat zo? Ik zou eerder vermoed hebben dat het een gevolg was van de huiszoekingen bij WNP-leden een tijd terug.
Sorry jongens, ik had dit artikel over de opgravingen te snel gelezen. De moordzaak in kwestie is natuurlijk de Bende van Nijvel-zaak.
We zijn ondertussen een maand verder. Zouden ze nu binnenkort opnieuw beginnen graven?
Ze wachten op regen, het is ietsje te droog.
Volgens mij gaan er geen opgravingen meer gebeuren en hebben de onderzoekers dit spoor verlaten. Vermoedelijk werden ze getipt via/via dat daar iets belangrijks lag, stond of hing en ofwel hebben ze het gevonden, ofwel niet. Het zal in ieder geval iets klein geweest zijn. Een 'crime-site' wordt niet maandenlang onbeheerd achtergelaten.
Zolang er geen communicatie is van de onderzoekers, kunnen we alleen maar gokken. Het laatste wat ze gezegd hebben, is dat ze terug gaan beginnen over een maand maar dat ze nog wat zaken moesten nakijken. Ik ga er dus vanuit dat ze effectief terug gaan beginnen (ofwel is het natuurlijk een valstrik en liggen er al meer dan een maand agenten van het SIE in de bosjes te wachten).
En dan arresteren ze de eerste persoon van 1m90 met een vissershoedje die in een straal van 200 m komt. Makkelijk zat.
Vind het toch maar raar dat ze eerst de grote middelen inzetten om dan met lege handen te vertrekken met de woorden "we zullen over een maand is terugkomen". Zouden ze al iets gevonden hebben misschien? We kunnen blijven gokken, maar zullen toch weeral moeten afwachten.
Onder het motto "wie niet waagt, niet wint" heb ik een mailtje gestuurd naar de onderzoekers met de vraag of de opgravingen terug opnieuw gaan beginnen.
"We graven over een maand wel verder, maar we moeten bij nader inzien eerst nog wat zaken nakijken. We zijn al wel dertig jaar bezig, maar toch! Eerst nog eerst even wat zaken nakijken."
Eigenlijk is dit te hilarisch voor woorden.
Bende van Nijvel → Onderzoeksdaden → Opgravingen Haacht