Ik ken nu het één en ander van clandestiene operaties, en ik moet zeggen er is heel wat dat je kan bereiken, maar de omvang die een operatie zou vereisen zoals die om 9/11 te faken, raketten af te vuren i.p.v. vliegtuigen die neerstorten, is quasi onmogelijk.
De operationele veiligheid die dergelijke massale operatie nodig heeft is niet te vrijwaren en dus op voorhand gecompromitteerd. Er zijn gewoon té veel mensen betrokken om de zaak in het duister te houden. Wat ik wel zou kunnen aannemen is, dat men zelf een terroristische cel heeft opgericht, terroristen die denken dat ze een Jihad voeren, maar in feite in opdracht werken van een geheime dienst zoals Mossad-CIA. Dat is operationeel haalbaar en al vaker gebeurd in het verleden zoals ook Dim ons toont met Operatie Northwoods.
Maar waarom zou men dan nog zo ver gaan als een raket op het Pentagon afvuren, mensen in vliegtuigen laten omkomen die eigenlijk niet echt bestaan? Want dat zou betekenen dat de passagiers van die bepaalde vliegtuigen nooit overleden zijn. Er zouden plots zoveel andere diensten betrokken worden bij het verbergen van de waarheid, dat de kans op een lek enorm wordt!
Servo per Amikeco