Dit is de laatste stand van zaken die door iedereen aangenomen wordt:
Volgens de laatste stand van het onderzoek bestond de Bende uit een harde kern van drie personen: een lange man (de 'reus') die de overvallen leidde, de 'killer' die de meeste moorden pleegde en een 'oudere man' die vooral als chauffeur fungeerde.
Er zijn aanwijzingen dat de 'killer' om het leven is gekomen toen de Bende na de laatste overval in Aalst op de vlucht sloeg. Een politieagent van de stad Aalst die op de vluchtauto schoot zou hem toen geraakt hebben. De 'killer' wordt verantwoordelijk gehouden voor 23 van de 28 doden.
Getuigen zeggen dat ze op de avond van de overval in het bos van Houssière twee mannen bij een Volkswagen Golf hadden gezien. Een derde man zou op de grond hebben gelegen. Het staat vast dat leden van de Bende rond die tijd in dit gebied zijn geweest. In het nabijgelegen kanaal dumpten ze toen twee zakken met wapens, munitie en ander bewijsmateriaal. (Is dit echt zo???)
Tussen 27 september en 5 oktober 2004 zocht het gerecht in het bos van Houssière bij 's-Gravenbrakel naar het lichaam van de 'killer'. Dat werd niet gevonden. Wel doken twee kogels op, twee kogelhulzen, een jas, een uurwerk en oude munten. Een herhaling van de graafwerken in maart 2005 bleef eveneens vruchteloos.
Begin 2006 zijn er huiszoekingen geweest o.a. in het Zuiden van Frankrijk in het huis van de topcrimineel Madani Bouhouche. Deze kwam onlangs om bij het boomhakken.
In 2015 zullen alle overvallen verjaard zijn.
Een foto van Leon de Staerke vind ik niet maar iets is mij onduidelijk club le happy few. Je spreekt over Julien De Sraerke, het artikel spreekt over Leon de Staerke en in een dossier vind ik de naam Philippe De Staerke terug. Gaat dit allemaal over dezelfde persoon.
Met vriendelijke groetjes
Kalasjnikov