Topic: Robert Darville
In het boek 'De X Dossiers' wordt Robert Darville genoemd en wel in samenhang met zowel de bende Haemers als ook als goede kennis van Juan Mendez. Hij duikt op in het onderzoek naar de campingmoorden in Heverlee, waar een paar werd vermoord. Vissers-Vanruyskensvelde. Het lijkt erop dat Darville een link vormt tussen dossiers Haemers-Bende van Nijvel.
Deze moorden bleven onopgelost en ook steeds buiten het Bende Dossier (zover ik weet), maar er is een duidelijke link naar Roze Balletten (hier werden zelfs hopen fotoclichés teruggevonden) en twee rijkswachters werden verdacht. De man werd gedood door een schot in het oog en achter het oor (professioneel dus). Vissers moest in opdracht van ... foto's maken van seksuele stoeipartijen. De vrouw was een ex-prostituée.
De moordenaars zochten waarschijnlijk de foto's. Dit lijkt mij een interessante zaak om in de rand van de Bende van Nijvel mee in overweging te nemen. Ik heb de indruk dat het moordwapen een .22 pistool moet zijn geweest (zie moorden Vanden Eynde en zijn Griekse taxi-collega).
Zeker downloaden en lezen: zoektermen Darville, Lhost, Jonathan » www.scribd.com