Re: Nijvel: 17 September
Denk je nu echt dat in de Franse steden men na 8 uur 's avonds men nog stopt aan een rood licht? Denk je echt dat dit in Wallonië beter was? Er was daar in Nijvel geen enkel probleem, 2 jaar geleden en zeker niet 25 jaar geleden, om te rijden waar men wilde.
Dus alle Walen en Fransen lappen 's nachts collectief de verkeersregels aan hun laars. Maar dat is niet mijn punt, mijn punt is vooral wat er gebeurd zou zijn moest Fourez zich wel aan de regels hebben gehouden.
Een taxichauffeur herinnert zich dat hij, net vóór de aankomst van Fourez aan de benzinepomp, rechtover de Colruyt een man heeft opgemerkt die een roos hemd met korte mouwen droeg en die zich gehurkt deels in het struikgewas verschool
Op uitkijk? Aan het wachten tot Fourez aankomt? En welke gangster draagt er een roos hemd om 's nachts warenhuizen te overvallen? Zou je niet eerder iets zwart aandoen?
op het moment dat hij de benzineslang in de pomp wil steken wordt hij met één schot kaliber 7,65 in zijn rechteroog neergeschoten
Het koppel Fourez-Dewit heeft de gangsters dus niet gezien en vormde daardoor ook geen gevaar voor de gangsters. En hier wordt er ook gewacht tot er minstens één persoon uit de wagen is gestapt voordat ze schieten.
De man beschiet meermaals de auto van de agenten door de voorruit.
Op deze foto van de auto van de agenten lijkt de voorruit maar door één projectiel geraak te zijn (en dat heeft de voorruit zelfs niet kapot gemaakt).
Als dit de volgorde is, dan lijkt mij de kans op een afrekening heel erg klein. Zoniet verwaarloosbaar.
Is dit dan een logische volgorde voor een inbrekersbende? Eerst twee mensen vermoorden en dan rustig een warenhuis overvallen? Een normale bende zou zich toch zo snel mogelijk uit de voeten maken na zo'n schietpartij. Zeker als je weet dat er huizen rond het warenhuis staan. Je kan misschien denken dat er geen alarm is in het warenhuis, maar zo'n schietpartij moet toch op z'n minst een aantal buurtbewoners alarmeren (zou je verwachten als gangster).
Praktische zaken. Een bepaalde levensstijl.
Pralines en 50 kg koffie zijn praktische zaken?