Kuros, het verhaal dat Ben op forum zette over Palsterman:
Vandaag las ik een interview met de kinderen en de ex-vrouw van Jan Palsterman. Eén van de kinderen verklaarde op een bepaald moment het volgende : 'Vader had kort voordien, na de aanslag in Overijse, nog gezegd dat een overval op het warenhuis in Aalst ideaal zou zijn voor de gangsters, omdat ze meteen kunnen vluchten. De Delhaize ligt omzeggens aan de oprit van de autoweg.'
Ook blijkt het interview dat Jan Palsterman nooit gaat winkelen in de Delhaize van Aalst. Marie-Jeanne Callebaut - de ex-vrouw van Jan Palsterman - denkt dat hij naar daar werd gelokt en dat zijn dood een afrekening is. Jan Palsterman zou betrokken geweest zijn bij een diamanthandel. Zijn kinderen verklaren het volgende : 'Als ze het op vader gemunt hadden, zouden ze toch wel geweten hebben dat hij daar nooit inkopen ging doen. Het was heel toevallig dat het die dag wel gebeurde. Mijn oudste zus Irena is getrouwd met een Libanees, en haar man was op reis. Daarom had ze mijn vader gevraagd of hij haar naar het warenhuis kon voeren. Het was de bedoeling om na de middag te gaan winkelen, maar vader speelde graag gezelschapspelen, en wij natuurlijk ook (...).'