Re: Aalst: 9 November
Wat betreft de feiten over het Houten Hand waar iemand me naar vroeg: op deze site heeft beheerder Ben in 2008 foto's geplaatst gelinkt aan de overval in Aalst. Daarbij staat een foto van de splitsing en de vermelding dat dit de plek was waar de politie de achtervolging staakte. Dus als iemand weet dat dit niet klopt stel ik toch voor die beheerder aan te spreken en niet de personen die info van deze website gebruiken.
Voor de vele flikken en hun familieleden die hier toeven:
Wie vindt dat de politiediensten geen kritiek mogen ontvangen omdat ze de hele zaak in het Aalsterse (over de andere overvallen nog gezwegen) heel slecht aanpakten, is kleinzerig, want ik veronderstel dat geen van jullie aanwezig was, en dus gewoon ambetant zijn omdat het niet positief klinkt. Da's jammer, maar er is gewoon géén goede kant aan dat verhaal (op agent Nevens na).
En laat duidelijk zijn dat dit gewoon kritisch zijn is. Analyseren van wat je ziet, hoort en leest. Ik ben geen hooligan, ik heb geen frustraties over de flikken. Neen, helemaal niet. Als er wat gebeurt waar ik getuige van ben bel ik ze gewoon niet meer en stap ik gewoon verder zonder tussen te komen. Kunnen die jongens en meisjes van de federale en lokale rustig hun frietjes opeten, en worden ze niet chagrijnig als ze ergens moeten opdraven.
En verder nog één grote literatuurtip: het boek 'Flikken' van André Dannau uit 1991. Politieagent in Brussel in de jaren '80 en boordevol leuke anekdotes over de leiding en zijn ex-collega's. Echt een aanrader!