Columbo wrote:De nummerplaat werd niet onbruikbaar door de brand aan de Santana maar doordat het na de schietpartij een erg gezochte plaat werd!
Ik ga hier toch nog even op terugkomen. Volgens de informatie van de Cel Waals Brabant is de nummerplaat "een reproductie gebruikt op een voertuig Volkswagen Santana" en de "originele nummerplaat was legaal afgeleverd voor een voertuig Santana van dezelfde kleur". Dus als ze hun gestolen blauwe Santana in brand steken, wordt door hun naagemaakte nummerplaat nutteloos of ze moesten opnieuw een blauwe Santana stelen, wat niet echt een slimme zet zou zijn. Natuurlijk zijn het geen dommerikken en gingen ze ervan uit dat de nummerplaat was genoteerd door de ordediensten en dat het dus slimmer was om ze gewoon te vernietigen.
Maar ze leren ook snel bij. Ze ontdekken vrij snel dat een Santana geen handige wagen is om overvallen en moorden mee te plegen. Met een Golf GTI of zelfs een Saab kunnen ze veel meer doen. Dus lijkt het erop - ik heb dit al eens gezegd - dat er opeens een persoon bij de Bende kwam die de voordelen van zo'n wagens kwam vertellen.
Renne wrote:Thierry Smars had ook een garage in die periode of werkte toch in een garage,als ik juist ben
Bijna juist, Thierry Smars had een garage in Tubeke, een provinciestad in Waals Brabant, vlakbij Eigenbrakel. Een geschikte schuilplaats voor een wagen en zijn passagiers na een overval.
club_le-happy-few wrote:In de buurt van het Zuidstation is er een garage waar men tweedehandswagens verkoopt
De buurt rond het Brusselse zuidstation was tijdens de jaren tachtig ook het gebied van de firma's van tweedehandswagens. Die waren op dat moment vooral in handen van Grieken en Libanezen. Die laatste groep gebruikte deze autotrafiek voor hun burgeroorlog. Ook de vermoorde taxichauffeur Constatin Angelou zat tot over zijn oren in dit milieu.
Zie ook » Libanese Connectie
Columbo wrote:Maar dat ze ook een safe-house hadden in Watermaal-Bosvoorde/Elsene/Ukkel.
En wie kent deze streek op zijn duimpje omdat hij er nog wijkagent is geweest? Inderdaad, Madani Bouhouche. Ook na de aanslag op Herman Vernaillen, die bijna zeker door Bouhouche & co werd gepleegd, werd wagen achter gelaten in het zuiden van Brussel, aan de campus van de ULB. Bouhouche kende deze streek op zijn duimpje, had er contacten, geheime garageboxen en waarschijnlijk ook safe-houses. Ah ja, de robotfoto gemaakt na de overval in Waver, heeft nogal veel gelijkenissen met Bouhouche. Maar het zal allemaal toeval zijn zeker.
Willi wrote:De leden van het Hof in Belgie rijden ook met franse nummerplaten tijdens hun privé uitstappen.
Ik dacht altijd dat die het nummer 1 hadden op hun nummerplaat.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube