Re: Claude Nitelet
Ik heb zowat mijn bedenkingen bij dit ganse Nitelet-gedoe. De naam komt plots uit het niets binnenwaaien alhoewel hij reeds jaren aan één stuk moet ondervraagd zijn door speurders in verband met de toevalligheden. We weten allen welke stoelendans zich heeft voorgedaan tussen de speurders. En die hebben dan allemaal hun mond gehouden tot nu. Ik geloof het niet! Het gaat er bij mij niet in dat het ganse Bende van Nijvel gebeuren zich afspeeld rond deze bewuste persoon.
Als je het palmares van Nitelet bekijkt moet de ganse nationale penoze op de hoogtte geweest zijn van zijn daden. En ook zij zouden gezwegen hebben, alhoewel de veroorzaakte herrie rond de overvallen niet in hun kraam pastte. Het is bijna een Hollywood scenario. De supergangster voelt zijn einde naderen en wil schoon schip maken tegenover zijn familie. Familie die dus duidelijk niet wist waarmee Dhr. Nitelet zijn tijd doorbracht. Komaan zeg!
Zijn aanwezigheid in het veld rond de overvallen kan alleen duiden op een rol als hulpje. En dat hij bezwarende en beslissende feiten ten berde gaat brengen is nog maar de vraag. Voor mij is hij verre van een sleutelfiguur in dit drama. Mijn mening hoor!