Re: Juan Mendez

Merovinger wrote:

Mendez werd met zes hollow point kogels vermoord. Hij werd vier maal in het hoofd geschoten (achter het linkeroor en in het linkeroogkas) en twee maal in de borst. Dit doet toch wel sterk denken aan de manier waarop Angelou, Vanden Eynde en Fourez-Dewit vermoord zijn.

Het doet u misschien sterk aan VDE, Angelou en Fourez-DeWit denken, maar dat heb ik dus niet. Niet alleen zijn de kogels anders en het wapen geheel anders, maar vooral Mendez is een uitgesproken afrekening, en dat zijn die anderen niet. Enige echte overeenkomst is dat ze van dichtbij vermoord zijn. Conclusies dat er een verband is, vind ik niet sterk gestaafd.

Merovinger wrote:

In elk geval waren de daders blijkbaar niet geïnteresseerd in de aktetas met persoonlijke documenten van Mendez. Ook een wapen van Mendez werd door de daders niet gestolen. Het wapen lag in een verborgen ruimte en werd enkele maanden na de moord door de nieuwe eigenaar van de auto gevonden.

Onder de auto werden twee hulzen gevonden. Rond de auto waren afdrukken van vrouwelijke stappen merkbaar in de sneeuw

Het was een duidelijke afrekening, dus natuurlijk geen interesse in aktetas. En wapen was kennelijk zo goed verborgen dat zelfs de politie het niet vond. Allemaal logisch. Maar die vrouwenvoetstappen zijn wel interessant en nieuw voor mij.

112

Aan mijn sleutel van de auto hangen nog andere sleutels. Bij Mendez misschien ook.

Daar heb ik ook aan gedacht. Zou de moordenaar na de moord op Mendez een kijkje zijn gaan nemen in zijn villa of in een andere plaats (garagebox) van Mendez?

Vermoedelijk zijn het de voetstappen van de getuige die gestopt is om een kijkje te gaan nemen in de auto van Mendez omdat de auto daar al de hele dag stond.

Of had Bouhouche die dag naaldhakjes aangedaan? lol

115

Merovinger wrote:

Mendez werd met zes hollow point kogels vermoord. Hij werd vier maal in het hoofd geschoten (achter het linkeroor en in het linkeroogkas) en twee maal in de borst. Dit doet toch wel sterk denken aan de manier waarop Angelou, Vanden Eynde en Fourez-Dewit vermoord zijn.

Hangt er natuurlijk vanaf hoe je het bekijkt. Als je kijkt naar het aantal kogels en de plaats waar er werd geschoten, kan je gelijk hebben: Beersel, meerdere kogels in het hoofd, Angelou, meerdere kogels in het hoofd en één achter het linkeroor en alle doden in Nijvel zijn ook afgemaakt met meerdere kogels in het hoofd. Maar als je zeker wil zijn dat iemand dood is (bij bv. een afrekening), zijn meerdere kogels in het hoofd een goed begin. Dus op dat vlak zegt het weinig. Maar moest Mendez bv. vermoord zijn door de "killer" van de Bende, dan zou de modus operandi bijna exact hetzelfde moeten zijn.

Merovinger wrote:

De dader(s) is (zijn) kalm gebleven. Ze hebben de vingerafdrukken gewist, het lichaam van Mendez op zijn zij gelegd op de voorste zetel en de sleutels van de auto meegenomen.

Zouden ze niet gewoon handschoenen aan hebben? Het was tenslotte winter.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Daarbij zou een moordenaar die een afrekening in het milieu moet regelen, toch wel slim genoeg zijn om zichzelf gewoon van handschoenen te voorzien tijdens de actie, ongeacht de tijd van het jaar.

Servo per Amikeco

117

Natuurlijk, van die flinterdunne medische handschoenen. Een professional doet die zelfs aan voor het onderhoud van het wapen en voor het vullen van de lader.

Merovinger wrote:

Daar heb ik ook aan gedacht. Zou de moordenaar na de moord op Mendez een kijkje zijn gaan nemen in zijn villa of in een andere plaats (garagebox) van Mendez?

Inderdaad, ze hebben die sleutels nodig gehad om ergens zonder sporen van inbraak na te laten het een en ander op te ruimen.

Bendewapens?

Merovinger wrote:

Bendewapens?

Wie zal het zeggen? Maar als we ervan uitgaan dat Mendez zijn wapens die eerst gestolen werden, zogezegd gestolen werden, en ze dus eigenlijk nog in zijn bezit waren maar nadien worden die toch niet teruggevonden, waar zijn ze dan naartoe en wie heeft ze weggehaald?