Re: Nieuws: Misdaad - Justitie - Politie
Kogels worden bij mijn weten niet individueel verkocht maar steeds per lot. Je kan bij je wapenmaker/handelaar wel een doosje kopen maar dit is geregistreerd.
You are not logged in. Please login or register.
Bende van Nijvel → Algemeen → Nieuws: Misdaad - Justitie - Politie
Kogels worden bij mijn weten niet individueel verkocht maar steeds per lot. Je kan bij je wapenmaker/handelaar wel een doosje kopen maar dit is geregistreerd.
Dat ze eerst leren wat een kogel is. Een kogel is een deel van een patroon waartoe ook de huls, slaghoedje, en het kruit behoren. Een huls is nu reeds gemerkt, en veel haalt dit niet uit want een professioneel zal altijd proberen van de huls mee te nemen. Het zal ook leiden naar onschuldigen, want ik neem soms op de stand hulzen mee van iemand anders, die ze niet nodig heeft. Ik kan deze dan herladen, en zodoende vuur ik een kogel af die ik in principe niet heb gekocht. Dus hulzen vind men overal, kogels maakt men zelf (heel simpel), kruit brand gewoon op, en slaghoedjes zijn te klein om te markeren.
Kogels markeren?
Ach, laat ze toch roepen. Is weer (even) overgewaaid uit Amerika. Wat dan? Elke kogelkop een streepjescode EN chip? Foei.
Nutteloos. Weer zo een bijster idee van onze politiek. Iemand die aan een illegaal vuurwapen kan komen, die kan ook wel aan munitie raken. En als die illegale munitie toch nog getraceerd zou zijn op de kogel, dan kan men die tracering verwijderen, net zoals men soms de hulzen bewerkt om de markeringen te verwijderen van een merk.
Misschien een beter idee, verzwaar de straffen, voer straffen uit en investeer meer in de politie en geef hen effectievere toegang tot bijzonder opsporingsmethoden. Maar ja, dat zou te simpel zijn, dan zou men moeten toegeven dat justitie eigenlijk al jaren niet goed werkt.
Het is hun plicht om te zorgen dat de nationale veiligheid van België gegarandeerd blijft, dus is het vanzelfsprekend dat ze ook de hoogste overheden gaan controleren.
Louis Rwagasore was de eerste verkozen premier van het onafhankelijke Burundi. Blijkbaar komen er nu elementen naar boven die een Belgische betrokkenheid in zijn moord schetsen.
Documenten van het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken leggen de rol bloot van ons land in de moord op prins Rwasagore, de "Burundese Lumumba" in 1961. Dat meldt Le Vif/L'Express woensdag op zijn website. "Hooggeplaatste Belgische ambtenaren hebben een rol gespeeld in de moord", verduidelijkt socioloog Ludo De witte.
Bron » Knack.be
Het oorspronkelijke artikel vind je op De Wereld Morgen. En een recent Franstalig artikel in Paris Match.
Dinsdag 2 april is er een VW Golf van het type dat gebruikt werd bij de overval in Aalst bij een gerichte actie van de cel verdwijningen uit de Dender gehaald. Het betrof een rode Golf maar op een foto is te zien dat hij vroeger beige was.
Deze VW Golf moet hoogstwaarschijnlijk al vele jaren in de dender hebben gelegen aangezien daar een waterkeermuur staat en die staat er al heel vele jaren. Wat wil zeggen dat de VW Golf moet gedumpt zijn voor ze die muur daar hebben gezet en daar in die draai onder de brug is geen scheepvaart. Pottekijkers weren op afstand gehouden en de zoekactie was gericht.
Ben je zeker van die VW Golf? Hier spreken ze van een Peugeot 205 (met foto) » www.nieuwsblad.be
De twee wagens (Peugeot en Golf?) die dinsdag uit de Dender gevist werden in Pamel en Liedekerke, waren gestolen. Dat meldt het Brusselse parket. "Beide voertuigen stonden geseind als gestolen en waren ook betrokken bij een reeks diefstallen in ons gerechtelijk arrondissement", verklaart parketwoordvoerder Jean-Marc Meilleur.
Meer » www.nieuwsblad.be | www.persinfo.org
Ook op de Schelde wordt gezocht » www.nieuwsblad.be
De VW Golf moet er al vele jaren in de Dender liggen aangezien op zijn vindplaats al vele jaren een waterkeermuur is gebouwd en de wagen kon daar onmogelijk overgereden zijn.
Bende van Nijvel → Algemeen → Nieuws: Misdaad - Justitie - Politie